Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste ADCN-editie

- Bureaus
- 17 apr 2025 @ 23:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 17 apr 2025 @ 23:30
- Peter van Woensel Kooy
In Theater Amsterdam vond de 59e editie van de ADCN Awards plaats, waar 63 Lampen werden uitgereikt. De grote winnaar van de avond was de campagne 'Pink Chip' van DeGiro en UN Women NL, ontwikkeld door Akqa Amsterdam. Ook Hapiness, Ace en TBWA\ Neboko boekten high scores. Hier de volledige uitslag.
ADCN, de Art Directors Club Nederland, bekroont de creatiefste campagnes van afgelopen jaar, waarbij de winnaars een Lamp oftewel 'peertje' oogsten.
De krachtige campagne van Akqa, die op indrukwekkende wijze data, technologie en maatschappelijke impact samenbrengt, wist niet alleen de Grand Prix te winnen, maar sleepte ook nog twee gouden en twee zilveren Lampen binnen. Vrouwelijk leiderschap werkt, is de boodschap van de campagne. Op de winnaars daalde een regen van gouden confetti neer, terwijl vuurwerk werd afgestoken (foto).
Akqa Amsterdam mocht vijf Lampen mee naar huis nemen, een prestatie die werd geëvenaard door TBWA\Neboko. Laatstgenoemd bureau viel onder andere in de prijzen met Het Telefoonboekje voor Odido, goed voor twee bronzen en één zilveren Award.
Ook Ace maakte indruk: hun energieke campagne Boomer Energy Drink voor YoungCapital werd beloond met twee gouden en één zilveren Lamp.
Een ander hoogtepunt van de avond was het succes van Happiness Amsterdam. Met hun campagne voor Marktplaats, Niets zo leuk als speelgoed van een ander, wonnen zij de Members Award, aangevuld met een zilveren en bronzen Lamp. Een prestatie van formaat voor het bureau, dat hiermee stevig zijn stempel op de avond drukte. MarketingTribune-columnist Daan de Raaf met zijn Happiness-team besteeg derhalve meermaals het podium. ADCN-directeur Denise Willigers spreekt van een geslaagde ceremonie. De perenoogst van 2025 werd door de jury geselecteerd uit 560 inzendingen.
Tot laat in de nacht werd aansluitend feest gevierd in Theater Amsterdam.
De volledige uitslag en voorbeelden van het bekroonde werk vind je hier: ADCN uitslag 2025.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management