Grolsch lanceert zomers bier met kunstglas

Grolsch lanceert zomers bier met kunstglas
  • Food-en-retail
  • 23 apr 2025 @ 08:22
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de comeback van het frisse wheat ale Grolsch Zomerzon en een opvallend limited-edition glas zet het merk in op beleving. Speciaal voor deze editie werkte Grolsch samen met de jonge illustrator Timber Sommerdijk, die zijn kleurrijke stijl losliet op het ontwerp van het nieuwe zomerbierglas.

‘Grolsch Zomerzon’ werd vorig jaar al voorzichtig geïntroduceerd, maar is dit jaar klaar om door te breken. Het verfrissende wheat ale is volgens meesterbrouwer Marc Janssen gebrouwen voor zonnige momenten. ‘Aan mijn vrienden leg ik het uit als een verfrissend blond biertje, ideaal voor een lange zomeravond’, aldus de Brand Manager Speciaalbier van Grolsch.



Het bijbehorende glas maakt de beleving compleet. Vormgegeven als een drinkblik, met een illustratie die pas tot leven komt wanneer het glas gevuld wordt met Zomerzon. ‘Het zand is transparant; pas als je het glas vult met bier, krijgt de tekening kleur en vormt de schuimkraag de wolken boven de zon’, vertelt Sommerdijk.

De illustrator werkte met veel plezier aan het project. ‘Ik hou zelf erg van blond bier en kom van origine ook uit het oosten, dus dit voelde echt als een droomopdracht.’ Zijn werk staat bekend als kleurrijk, gelaagd en vol kleine ontdekkingen – precies zoals Grolsch Zomerzon zich wil positioneren: fris, eigenzinnig en vol verrassingen.

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken