Grolsch lanceert zomers bier met kunstglas

- Food-en-retail
- 23 apr 2025 @ 08:22
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 apr 2025 @ 08:22
- Kel Koenen
Met de comeback van het frisse wheat ale Grolsch Zomerzon en een opvallend limited-edition glas zet het merk in op beleving. Speciaal voor deze editie werkte Grolsch samen met de jonge illustrator Timber Sommerdijk, die zijn kleurrijke stijl losliet op het ontwerp van het nieuwe zomerbierglas.
‘Grolsch Zomerzon’ werd vorig jaar al voorzichtig geïntroduceerd, maar is dit jaar klaar om door te breken. Het verfrissende wheat ale is volgens meesterbrouwer Marc Janssen gebrouwen voor zonnige momenten. ‘Aan mijn vrienden leg ik het uit als een verfrissend blond biertje, ideaal voor een lange zomeravond’, aldus de Brand Manager Speciaalbier van Grolsch.
Het bijbehorende glas maakt de beleving compleet. Vormgegeven als een drinkblik, met een illustratie die pas tot leven komt wanneer het glas gevuld wordt met Zomerzon. ‘Het zand is transparant; pas als je het glas vult met bier, krijgt de tekening kleur en vormt de schuimkraag de wolken boven de zon’, vertelt Sommerdijk.
De illustrator werkte met veel plezier aan het project. ‘Ik hou zelf erg van blond bier en kom van origine ook uit het oosten, dus dit voelde echt als een droomopdracht.’ Zijn werk staat bekend als kleurrijk, gelaagd en vol kleine ontdekkingen – precies zoals Grolsch Zomerzon zich wil positioneren: fris, eigenzinnig en vol verrassingen.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea... 23-04-2025
- Grolsch lanceert zomers bier met... 23-04-2025
- Albert Heijn lanceert digitale... 22-04-2025
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management