Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne

Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
  • Bureaus
  • 18 apr 2025 @ 16:13
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment. De campagne laat op luchtige wijze zien dat schade zo gebeurd is, maar ook net zo snel geregeld kan worden.

In de film stoppen twee jonge reizigers bij een weiland met alpaca’s voor de perfecte Instagram-foto. In hun enthousiasme vergeten ze echter een cruciaal detail: de handrem van hun auto. ‘Schade is altijd vervelend. Ook door het gedoe daarna. We willen mensen op een luchtige manier laten zien dat Allianz Direct al je schade snel en makkelijk regelt,’ aldus Ron Adams, Tribe Lead Marketing & Sales bij Allianz Direct.

De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, bouwt voort op eerdere succesvolle spots met dieren, zoals brutale meeuwen en een hyperactieve eekhoorn. De combinatie van humor en herkenbaarheid moet het merk extra zichtbaarheid geven in de drukbezette verzekeringsmarkt.



De campagnevideo’s, ontwikkeld voor TV en online, richten zich niet alleen op autoverzekeringen, maar brengen ook woon- en reisverzekeringen onder de aandacht. De hoofdboodschap: ‘Als je meerdere verzekeringen afsluit bij Allianz Direct, dan krijg je direct extra korting.’

Met de slogan Makkelijk & snel kiest Allianz Direct nadrukkelijk voor een nieuwe merkpropositie. De nadruk ligt niet langer op ‘slim verzekeren’, maar op eenvoud en directe online service. Daarmee profileert het merk zich als allround verzekeraar voor de moderne consument.

Credits

Klant: Allianz Direct
Eindverantwoordelijke klant: Ron Adams, Natasja Staal, Jeanine Verzijl - Voulon
Bureau: Alfred International
Strategie: Silvia van Hooft
Account: Danielle Boskemper, Adinda Berends
Creatie: Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Agency Producer: Kees Jan van Mourik
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
Producer: Niels Visser
D.O.P.: Daan Bukman
Editor & AI: Martin Heijgelaar (Editors Amsterdam)
Compositing & Grading: De Grot
Muziek: Tom Tukker

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken