Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne

- Bureaus
- 18 apr 2025 @ 16:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 apr 2025 @ 16:13
- Kel Koenen
In de nieuwe campagne van Allianz Direct spelen twee nieuwsgierige alpaca’s de hoofdrol in een onverwachte maar herkenbare situatie: een vergeten handrem tijdens een selfie-moment. De campagne laat op luchtige wijze zien dat schade zo gebeurd is, maar ook net zo snel geregeld kan worden.
In de film stoppen twee jonge reizigers bij een weiland met alpaca’s voor de perfecte Instagram-foto. In hun enthousiasme vergeten ze echter een cruciaal detail: de handrem van hun auto. ‘Schade is altijd vervelend. Ook door het gedoe daarna. We willen mensen op een luchtige manier laten zien dat Allianz Direct al je schade snel en makkelijk regelt,’ aldus Ron Adams, Tribe Lead Marketing & Sales bij Allianz Direct.
De campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, bouwt voort op eerdere succesvolle spots met dieren, zoals brutale meeuwen en een hyperactieve eekhoorn. De combinatie van humor en herkenbaarheid moet het merk extra zichtbaarheid geven in de drukbezette verzekeringsmarkt.
De campagnevideo’s, ontwikkeld voor TV en online, richten zich niet alleen op autoverzekeringen, maar brengen ook woon- en reisverzekeringen onder de aandacht. De hoofdboodschap: ‘Als je meerdere verzekeringen afsluit bij Allianz Direct, dan krijg je direct extra korting.’
Met de slogan Makkelijk & snel kiest Allianz Direct nadrukkelijk voor een nieuwe merkpropositie. De nadruk ligt niet langer op ‘slim verzekeren’, maar op eenvoud en directe online service. Daarmee profileert het merk zich als allround verzekeraar voor de moderne consument.
Credits
Klant: Allianz Direct
Eindverantwoordelijke klant: Ron Adams, Natasja Staal, Jeanine Verzijl - Voulon
Bureau: Alfred International
Strategie: Silvia van Hooft
Account: Danielle Boskemper, Adinda Berends
Creatie: Jeroen van de Sande, Rogier Mahieu
Agency Producer: Kees Jan van Mourik
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Regisseur: Ismael ten Heuvel
Producer: Niels Visser
D.O.P.: Daan Bukman
Editor & AI: Martin Heijgelaar (Editors Amsterdam)
Compositing & Grading: De Grot
Muziek: Tom Tukker
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management