‘Let It Rib’ viert spareribs zonder gêne

‘Let It Rib’ viert spareribs zonder gêne
  • Food-en-retail
  • 18 apr 2025 @ 17:12
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Met de nieuwe merkcampagne Let It Rib zet Spare Rib Express vol in op verleiding, herkenbaarheid en humor. De campagne is een pleidooi voor reclame die bovenal vermakelijk is, en positioneert het merk als hét bezorgrestaurant voor premium gerechten, met spareribs als absolute ster.

‘We hebben vorig jaar onze merkidentiteit aangescherpt, en nu is het moment om door te pakken met een campagne die laat zien waar we voor staan: géén fastfood, maar premium bezorgmaaltijden, zonder de verplichting om ze ook "premium" te consumeren’, vertelt Ralf Wijnveldt, Head of Marketing bij Spare Rib Express.

De campagne speelt in op een herkenbaar gevoel: spareribs zijn heerlijk, maar eten zonder te knoeien is zo goed als onmogelijk. Let It Rib moedigt consumenten aan om die gêne los te laten en juist te genieten van dat moment van overgave. ‘De campagne viert het moment waarop je alles loslaat en spareribs eet zoals je ze gewoon móét eten; vol overgave’, zegt creative director Niels Megens. ‘Zo'n klein, grappig verhaaltje werkt online gewoon goed. De campagne is voor iedereen herkenbaar en werkt bevrijdend.’



Voor het creatieve traject schakelde Spare Rib Express rechtstreeks met Megens, zonder tussenkomst van een bureau. ‘We hebben geen pitch uitgezet, maar direct geschakeld met Niels, met wie ik vaker succesvol heb samengewerkt’, aldus Wijnveldt. ‘Dat maakte het proces snel, overzichtelijk én kostenefficiënt. Uiteindelijk zijn we een kleine organisatie zonder miljoenenbudget.’

In een tijd waarin reclame volgens Megens vaak bestaat uit ‘voice-overmonologen en opsommingen van USP’s’, kiest Let It Rib voor luchtigheid en karakter. ‘Reclame moet in de eerste plaats leuk zijn’, stelt hij. ‘Dat maakt het niet minder slim. Als je mensen weet te vermaken én je hebt een sterk verhaal, dan word je merk veel sneller onthouden.’

De campagne is vanaf eind april te zien via online video, online radio en social media.

Credits:

Client: Spare Rib Express – Ralf Wijnveldt
Productiemaatschappij: Videobrouwers
Creatie: Niels Megens
Producent: MetVera – Vera Allertz
Line Producer: Marco Bottenberg
Regie: Bram Koopman
DOP: Rutger Storm
1st AD: Marco Bottenberg
2nd AD: Kevin Rijnders
1st AC: Niels Roosendaal
Grip: Wesley Westerhuis
Locatie Manager: Annabel Wijnia
Catering: Barolo – Roland Waygold
Data Handler: Steffen Bosker
Gaffer: Gerard Stam
Best Boy: Thomas Kool
Licht: Leonie van Toor, Jeroen de Jong, Daan Kretschmann
Art Director: Aline Hogenberg
Art Assistants: Ziggy Zwart, Kotryna Buruckaitė
Styling: Angela Kuperus
Styling Assistent: Reza Bracken
Hair & Make-up: Faisa Sonotofimedjo
Foodstyling: Sander de Ponti
Foodstyling Assistent: Floss Human
Geluid: Olivier Rekers
Sound Design: Haai Faai Deluxe – Sharkee
Muziek: Mendel Bij de Leij
Offline Montage: Johannes de Jong
Grading: De Grot – Erik van den Heuvel
Online Compositing: De Grot – Joppo in de Grot
Online titels & versioning: De Grot – Laura Brouwer
Animatie: Hovik Jesajan
Logo-animatie: Luc Thijssen
Radiocommercial: Soundcircus – Feike de Wit

Kel Koenen

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken