Shortlist Nima Marketingprijzen bekendgemaakt

- Algemeen
- 18 apr 2025 @ 11:39
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 18 apr 2025 @ 11:39
- Imke Walenberg
Negen bedrijven zijn genomineerd voor de titel ‘Marketing Company of the Year’. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens Nima Marketing Day.
Nima heeft de shortlist bekendgemaakt van de Nima Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.
De negen genomineerden
De shortlist is samengesteld op basis van een eerder gepubliceerde longlist per categorie. De vakjury selecteerde per categorie drie bedrijven:
Categorie Small
- Fleurop
- Jean Bâton
- Natuurhuisje
Categorie Medium
- BrandMR
- EasyToys
- Consumentenbond
Categorie Large
- Basic-Fit
- McDonald’s
- Praxis
Deze organisaties laten volgens de jury zien hoe marketing ingezet kan worden als aanjager van merkvoorkeur, klantwaarde en organisatiegroei.
Geen campagneprijs, maar erkenning voor het geheel
De Nima Marketingprijzen onderscheiden zich van andere marketingawards doordat ze niet één opvallende campagne belonen, maar het volledige marketingapparaat beoordelen. Strategie, merkontwikkeling, datagedrevenheid, kanaalkeuze en interne organisatie worden in samenhang bekeken.
De jury, bestaande uit senior marketeers en vakexperts, hanteert vier centrale beoordelingscriteria: effectiviteit, strategische consistentie, innovatie en impact. Daarmee is deze prijs een erkenning voor organisaties die marketing structureel, slim en professioneel inzetten.
Juryvoorzitters delen keuzes tijdens NIMA Marketing Day
Kom naar de Nima Marketing Day op 12 juni! Daar lichten de drie juryvoorzitters per categorie hun overwegingen en keuzes toe. Aansluitend maken zij de winnaars bekend. Bezoekers van het event krijgen zo een uniek inkijkje in de beste marketingpraktijken van dit moment.
Over de NIMA Marketingprijzen
De Nima Marketingprijzen – ook wel bekend als de Nima Jaarprijzen – zijn een initiatief van het Nederlands Instituut voor Marketing (Nima). De prijzen bestaan sinds 2015 en worden uitgereikt aan organisaties die marketing niet alleen doen, maar denken, ademen en organiseren.
Eerdere winnaars zijn onder meer Bever, SNS, De Koffiejongens en Soof Drinks.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MarketingTribune en Hibou lanceren AI-versie van...
- Booking.com opnieuw het meest waardevolle merk van Nederland
- Dahua toont hoe je de juiste klant op het juiste moment bereikt
- [column] Onzekere tijden voor marketeers en managers
- Coca-Cola, Desperados, Freya’s en Deliveroo scoren Creative...
- [column] Segmenteren kun je leren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management