Shortlist Nima Marketingprijzen bekendgemaakt

Shortlist Nima Marketingprijzen bekendgemaakt
  • Algemeen
  • 18 apr 2025 @ 11:39
  • Link
  • Imke Walenberg
    Imke Walenberg

    Hoofdredacteur Online
    MarketingTribune
  • Geen tag

Negen bedrijven zijn genomineerd voor de titel ‘Marketing Company of the Year’. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens Nima Marketing Day.

Nima heeft de shortlist bekendgemaakt van de Nima Marketingprijzen 2024, de jaarlijkse verkiezing van de beste marketingorganisaties van Nederland. Negen bedrijven zijn genomineerd in drie categorieën: Small, Medium en Large. De winnaars worden op 12 juni bekendgemaakt tijdens de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht.

De negen genomineerden

De shortlist is samengesteld op basis van een eerder gepubliceerde longlist per categorie. De vakjury selecteerde per categorie drie bedrijven:

Categorie Small

  • Fleurop
  • Jean Bâton
  • Natuurhuisje

Categorie Medium

  • BrandMR
  • EasyToys
  • Consumentenbond

Categorie Large

  • Basic-Fit
  • McDonald’s
  • Praxis

Deze organisaties laten volgens de jury zien hoe marketing ingezet kan worden als aanjager van merkvoorkeur, klantwaarde en organisatiegroei.

Geen campagneprijs, maar erkenning voor het geheel

De Nima Marketingprijzen onderscheiden zich van andere marketingawards doordat ze niet één opvallende campagne belonen, maar het volledige marketingapparaat beoordelen. Strategie, merkontwikkeling, datagedrevenheid, kanaalkeuze en interne organisatie worden in samenhang bekeken.

De jury, bestaande uit senior marketeers en vakexperts, hanteert vier centrale beoordelingscriteria: effectiviteitstrategische consistentieinnovatie en impact. Daarmee is deze prijs een erkenning voor organisaties die marketing structureel, slim en professioneel inzetten.

Juryvoorzitters delen keuzes tijdens NIMA Marketing Day

Kom naar de Nima Marketing Day op 12 juni! Daar lichten de drie juryvoorzitters per categorie hun overwegingen en keuzes toe. Aansluitend maken zij de winnaars bekend. Bezoekers van het event krijgen zo een uniek inkijkje in de beste marketingpraktijken van dit moment.

Over de NIMA Marketingprijzen

De Nima Marketingprijzen – ook wel bekend als de Nima Jaarprijzen – zijn een initiatief van het Nederlands Instituut voor Marketing (Nima). De prijzen bestaan sinds 2015 en worden uitgereikt aan organisaties die marketing niet alleen doen, maar denken, ademen en organiseren.

Eerdere winnaars zijn onder meer BeverSNSDe Koffiejongens en Soof Drinks.

Imke Walenberg

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken