Biografie Nino de Jager is online marketeer bij Quisma, het internationale online performance marketingbureau in Amsterdam en onderdeel van GroupM. Voor een groot aantal klanten managet hij sea-, seao-, display- en facebookcampagnes. Ook geeft hij advies over conversieoptimalisatie en webanalytics. Eerder werkte hij bij GroupM als searchspecialist.
Nino de Jager
Meer verkeer via Facebook
Facebook is na Google vermoedelijk de grootste verkeersbron voor veel websites en brengt vaak meer verkeer binnen dan Bing, Twitter en YouTube bij elkaar. Alleen Google blijft groter en op basis van resultaten lijkt Google het ook vaak beter te doen dan Facebook wanneer er gekeken wordt naar pagina’s per bezoek, tijd op site en behaalde doelen. Het verschil in resultaat heeft vooral te maken met de intentie van de gebruiker. Bij Google is een gebruiker daadwerkelijk op zoek, terwijl iemand op Facebook slechts interesse heeft in de pagina waar de post over gaat en daarna weer terug gaat naar het verder lezen van zijn nieuwsfeed. Hoe dan ook is het belangrijk om Facebook serieus te nemen en te bekijken hoe we van dit sociale mediaplatform een kwaliteitsgericht marketingkanaal kunnen maken. 10 tips om nog meer uit je Facebook-campagne te halen…
Merk met franchisers? Gooi je zoekmachinestrategie om!
Er zijn legio bedrijven in Nederland die een groter merk dragen en intussen werken met franchisenemers. Wie zorgt dan voor het merk en de aantrekkingskracht op klanten? En wat betekent dit voor de online strategie? Koopt het hoofdkantoor zoektermen in of gebeurt dat lokaal? Een centrale en toch ‘gepersonaliseerde’ zoekmachinestrategie biedt dan uitkomst. Voor onze opdrachtgevers in de automotive ontwikkelden we daarom een specifieke strategie die hen daarbij helpt. Dit is ook buiten de automotive toepasbaar. Hierbij een toelichting hoe dat werkt.
Nieuwe remarketingstrategieën met Universal Analytics
Het populaire gratis webanalyse-programma van Google heeft onlangs een nieuwe versie gelanceerd: Universal Analytics. Universal Analytics biedt tal van nieuwe inzichten op het gebied van de offline en online customer journey, display-functionaliteit en geavanceerde remarketingmogelijkheden. Remarketing is de activiteit waarmee je mensen die je website eerder bezochten opnieuw bereikt. Hierbij vijf nuttige mogelijkheden om deze nieuwe remarketingfunctionaliteit te gebruiken. Met deze inzichten zet je je remarketingcampagne gerichter in. Hierdoor kun je de impact en het resultaat van deze campagnes bij verschillende segmenten van de doelgroep beter meten en je budget efficiënter inzetten.
Zeven punten om je conversieratio direct te verhogen
Van marketeers wordt verwacht dat hun inspanningen leiden tot verkopen. In de online marketingwereld gaat het om realiseren van conversie. Het doel kan zijn om concreet producten te verkopen, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan om het aantrekken van abonnees. Het gaat er voor marketeers vooral om, om die consument mee te nemen en te overtuigen tot een handeling, of dat nou een aankoop of lidmaatschap is. De factoren die deze handelingen beïnvloeden zijn bijzonder complex. Om het wat eenvoudiger te maken, zijn hier zeven tips die bijdragen aan een hogere conversie.
Is adverteren op Bing de investering waard?
Veel marketeers hebben meer marketingbudget te besteden dan ooit. Een groot deel hiervan wordt geïnvesteerd in campagnes op de zoekgigant Google. Quisma voerde een test uit door vier campagnes via Bing te laten lopen. Loont het om te investeren in adverteren op Bing? Hierbij op basis van onze ervaringen een paar tips.
Hoger in zoekresultaten door kwaliteit content
Hoe hoger je website bij de zoekresultaten staat, hoe meer bezoekers, hoe bekender je merk. Kennis van techniek en algoritmes achter zoekmachines is geen vereiste om dit resultaat te bereiken. Met een langetermijncontentstrategie kom je niet alleen hoger in de resultatenlijsten, maar blijven ook je bezoekers langer op de site en keren zij vaker terug. Met een goede combinatie van onder andere de volgende onderdelen kom je tot kwalitatief hoogwaardige content.
Voor iedere marketeer: vijf focuspunten in zoekmachineoptimalisatie
Een nieuw jaar is aanstaande en veel online marketeers zijn druk bezig met het verzamelen van informatie en bereiden zich voor op de nieuwe trends in zoekmachineoptimalisatie. En dat is niet langer een exclusief onderwerp voor de echte specialisten onder de marketeers! Hoe je online wordt gevonden is van enorm belang. Voor de verkoop van uw producten en diensten, uw merk en voor uw online campagnes. In deze blogpost een korte uiteenzetting om aan te geven waar dit deelgebied staat.
Search retargeting: ctr omhoog, cpa omlaag
Onlangs mochten wij aan de slag voor een groot Europees automerk dat een vrij uitgekiende multimediastrategie hanteert. Search is een belangrijk kanaal om mensen te verbinden met zo’n merk. Naast merkbekendheid is de online performance zeer belangrijk. Met retargeting voor zoekadvertenties wordt er een nieuwe dimensie toegevoegd aan de targetingmogelijkheden, waardoor budgetten efficiënter kunnen worden ingezet om verloren bezoekers alsnog te winnen als klant. Hoe dat in zijn werk gaat en wat het oplevert zal ik toelichten.
100% versleuteld zoeken - het einde van seo?
Onlangs heeft Google alle zoekopdrachten die zijn gebruikers invoeren versleuteld. Dit betekent dat marketeers en website-eigenaren niet langer kunnen zien via welke zoekopdrachten bezoekers op hun site komen. Veel marketeers en leveranciers, werkzaam in de online en e-commerce-industrie reageren boos en beweren dat Google gebruikers dwingt richting het Adwords-advertentieplatform. Google beweert dat richtlijnen over gebruikersprivacy op een punt van verandering staan. Maakt deze ontwikkeling een eind aan seo of biedt het juist nieuwe kansen?
- AlgemeenNieuws [onderzoek] Visa: Gen Z verkiest...Nieuws Het speelveld verandert – wat is...Nieuws VM Packaging Awards 2025:...Weblog [column] De meerwaarde van marketingNieuws ‘Het draait om luisteren en...Weblog [column] Adverteerders, laat ons...
- B2BNieuws PIM Trendrapport 2025: Hoe merken...Nieuws De marketingtransfers van week 4, 2025Nieuws Marketeers worstelen met adoptie...Nieuws Taalklasse: methode voor betere...Nieuws Kwart eeuw innovatie en impact in...Nieuws De marketingtransfers van week 3, 2025
- BureausNieuws Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam...Nieuws Nutella viert 60-jarig bestaan met...Nieuws Hoe behoud je vrouwen in de...Nieuws Spa lanceert campagne over...Nieuws Partner voor de volgende groeifaseNieuws Magioni focust op versterking van...
- ContentmarketingWeblog [column] LinkedIn: het verschil...Nieuws Eerste keynote spreker Retail Media...Weblog [column] Nieuwjaarsboodschap van de...Nieuws ODVB video over creatief Aad Kuijper...Nieuws Eerste keynote spreker Branded...Nieuws Nachtelijke stunt Beter Bed
- DesignNieuws Geen reclame, maar kunst op...Nieuws Soundlogo top-30: 'Dat is het...Nieuws Fernhout over iconische fotografie Nieuws Jaguar toont lef met komst Type 00Nieuws ASML en Van Gogh Museum verlengen...Nieuws ADCN Awards 2024 open voor inzendingen
- Food en RetailNieuws Droste-effect mogelijk ten eindeNieuws 'Nederlandse eiwittransitie kan en...Nieuws Eduard Verbaarschot van Duinrell:...Nieuws Fanta en Xbox laten gamers spelen...Nieuws Van Munster opvolger Van der Ent als...Nieuws [marketeer 215] Marlies van Iterson...
- MediaNieuws Eisma Media Groep neemt PRINTmatters...Nieuws Mediahuis NRC en Mindshare...Weblog [column] Alles wat je moet weten...Nieuws ALLsportsradio dagelijks live vanaf...Nieuws Koopman is BM's Mediapersoon van het...Nieuws Marketeers op stelling #1 2025
- Online MarketingNieuws Level Level lanceert consultancy-tak...Nieuws Zuckerberg over Meta en AI in 2025Nieuws Mobiel.nl: Uitgeslapen mensen...Nieuws [marketeer 214] Diederik Broekhuizen...Nieuws [update] TikTok-vluchtelingen naar...Nieuws Polaroid.com: digitale beleving vol...
- SponsoringNieuws Wehkamp en Jantje Beton verlengen...Nieuws Hema en War Child halen bijna een...Nieuws Nationale Opera & Ballet en Houthoff...Nieuws Kunsthal Rotterdam en...Nieuws Grolsch en FC Twente verlengen...Nieuws Tim Knol wandel-ambassadeur...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- Level Level lanceert consultancy-tak... 04-02-2025
- Zuckerberg over Meta en AI in 202531-01-2025
- Mobiel.nl: Uitgeslapen mensen... 24-01-2025
- [marketeer 214] Diederik Broekhuizen... 24-01-2025
- [update] TikTok-vluchtelingen naar... 20-01-2025
- Polaroid.com: digitale beleving vol... 10-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »