Biografie Nino de Jager is online marketeer bij Quisma, het internationale online performance marketingbureau in Amsterdam en onderdeel van GroupM. Voor een groot aantal klanten managet hij sea-, seao-, display- en facebookcampagnes. Ook geeft hij advies over conversieoptimalisatie en webanalytics. Eerder werkte hij bij GroupM als searchspecialist.
Nino de Jager


Meer verkeer via Facebook
Facebook is na Google vermoedelijk de grootste verkeersbron voor veel websites en brengt vaak meer verkeer binnen dan Bing, Twitter en YouTube bij elkaar. Alleen Google blijft groter en op basis van resultaten lijkt Google het ook vaak beter te doen dan Facebook wanneer er gekeken wordt naar pagina’s per bezoek, tijd op site en behaalde doelen. Het verschil in resultaat heeft vooral te maken met de intentie van de gebruiker. Bij Google is een gebruiker daadwerkelijk op zoek, terwijl iemand op Facebook slechts interesse heeft in de pagina waar de post over gaat en daarna weer terug gaat naar het verder lezen van zijn nieuwsfeed. Hoe dan ook is het belangrijk om Facebook serieus te nemen en te bekijken hoe we van dit sociale mediaplatform een kwaliteitsgericht marketingkanaal kunnen maken. 10 tips om nog meer uit je Facebook-campagne te halen…

Merk met franchisers? Gooi je zoekmachinestrategie om!
Er zijn legio bedrijven in Nederland die een groter merk dragen en intussen werken met franchisenemers. Wie zorgt dan voor het merk en de aantrekkingskracht op klanten? En wat betekent dit voor de online strategie? Koopt het hoofdkantoor zoektermen in of gebeurt dat lokaal? Een centrale en toch ‘gepersonaliseerde’ zoekmachinestrategie biedt dan uitkomst. Voor onze opdrachtgevers in de automotive ontwikkelden we daarom een specifieke strategie die hen daarbij helpt. Dit is ook buiten de automotive toepasbaar. Hierbij een toelichting hoe dat werkt.

Nieuwe remarketingstrategieën met Universal Analytics
Het populaire gratis webanalyse-programma van Google heeft onlangs een nieuwe versie gelanceerd: Universal Analytics. Universal Analytics biedt tal van nieuwe inzichten op het gebied van de offline en online customer journey, display-functionaliteit en geavanceerde remarketingmogelijkheden. Remarketing is de activiteit waarmee je mensen die je website eerder bezochten opnieuw bereikt. Hierbij vijf nuttige mogelijkheden om deze nieuwe remarketingfunctionaliteit te gebruiken. Met deze inzichten zet je je remarketingcampagne gerichter in. Hierdoor kun je de impact en het resultaat van deze campagnes bij verschillende segmenten van de doelgroep beter meten en je budget efficiënter inzetten.

Zeven punten om je conversieratio direct te verhogen
Van marketeers wordt verwacht dat hun inspanningen leiden tot verkopen. In de online marketingwereld gaat het om realiseren van conversie. Het doel kan zijn om concreet producten te verkopen, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan om het aantrekken van abonnees. Het gaat er voor marketeers vooral om, om die consument mee te nemen en te overtuigen tot een handeling, of dat nou een aankoop of lidmaatschap is. De factoren die deze handelingen beïnvloeden zijn bijzonder complex. Om het wat eenvoudiger te maken, zijn hier zeven tips die bijdragen aan een hogere conversie.

Is adverteren op Bing de investering waard?
Veel marketeers hebben meer marketingbudget te besteden dan ooit. Een groot deel hiervan wordt geïnvesteerd in campagnes op de zoekgigant Google. Quisma voerde een test uit door vier campagnes via Bing te laten lopen. Loont het om te investeren in adverteren op Bing? Hierbij op basis van onze ervaringen een paar tips.

Hoger in zoekresultaten door kwaliteit content
Hoe hoger je website bij de zoekresultaten staat, hoe meer bezoekers, hoe bekender je merk. Kennis van techniek en algoritmes achter zoekmachines is geen vereiste om dit resultaat te bereiken. Met een langetermijncontentstrategie kom je niet alleen hoger in de resultatenlijsten, maar blijven ook je bezoekers langer op de site en keren zij vaker terug. Met een goede combinatie van onder andere de volgende onderdelen kom je tot kwalitatief hoogwaardige content.

Voor iedere marketeer: vijf focuspunten in zoekmachineoptimalisatie
Een nieuw jaar is aanstaande en veel online marketeers zijn druk bezig met het verzamelen van informatie en bereiden zich voor op de nieuwe trends in zoekmachineoptimalisatie. En dat is niet langer een exclusief onderwerp voor de echte specialisten onder de marketeers! Hoe je online wordt gevonden is van enorm belang. Voor de verkoop van uw producten en diensten, uw merk en voor uw online campagnes. In deze blogpost een korte uiteenzetting om aan te geven waar dit deelgebied staat.

Search retargeting: ctr omhoog, cpa omlaag
Onlangs mochten wij aan de slag voor een groot Europees automerk dat een vrij uitgekiende multimediastrategie hanteert. Search is een belangrijk kanaal om mensen te verbinden met zo’n merk. Naast merkbekendheid is de online performance zeer belangrijk. Met retargeting voor zoekadvertenties wordt er een nieuwe dimensie toegevoegd aan de targetingmogelijkheden, waardoor budgetten efficiënter kunnen worden ingezet om verloren bezoekers alsnog te winnen als klant. Hoe dat in zijn werk gaat en wat het oplevert zal ik toelichten.

100% versleuteld zoeken - het einde van seo?
Onlangs heeft Google alle zoekopdrachten die zijn gebruikers invoeren versleuteld. Dit betekent dat marketeers en website-eigenaren niet langer kunnen zien via welke zoekopdrachten bezoekers op hun site komen. Veel marketeers en leveranciers, werkzaam in de online en e-commerce-industrie reageren boos en beweren dat Google gebruikers dwingt richting het Adwords-advertentieplatform. Google beweert dat richtlijnen over gebruikersprivacy op een punt van verandering staan. Maakt deze ontwikkeling een eind aan seo of biedt het juist nieuwe kansen?
- AlgemeenWeblog [column] Slimme merkmanagers hebben...Nieuws Pionieren in een markt die volwassen...Nieuws Dozijn nieuwe trends volgens Lidewij...Nieuws Max van Oosterhout eerste PIM...Nieuws Shortlist Nima Marketingprijzen...Nieuws Ontdek hoe merken hun effect op...
- B2BNieuws De marketingtransfers van week 16,...Nieuws Van buikgevoel naar breinstrategie...Nieuws De marketingtransfers van week 15,...Nieuws Nima Marketing Day 2025: Het hoe en...Nieuws AI houdt miljarden slechte...Nieuws Digital advertising naar...
- BureausNieuws Branded content zonder verhaal is...Nieuws [column] Echte verhalen werken beterNieuws Diva Agency wint internationaal...Nieuws Branded content werkt pas echt als...Nieuws WE Fashion selecteert Springbok voor...Nieuws Gamestate groeit uit tot Europese...
- ContentmarketingWeblog [column] All or Nothing - in de OTT...Nieuws Tabloo start speelse...Nieuws Sterk, creatief en vol lef - ANWB...Weblog Vier TikTok-ads die wél werken (en...Nieuws McDonald’s laat lef en...Nieuws Heineken introduceert ‘The Flipper’...
- DesignWeblog [column] De stad is het merkNieuws New Dutch Wave organiseert tour naar...Weblog [column] Waarom geluid blijft hangenNieuws Shebang komt met nieuwe kaart...Nieuws ADCN stelt nieuw Creative Board aan Nieuws Philips lanceert OneUp elektrische...
- Food en RetailNieuws Fritz-kola en Laser 3.14 vieren...Nieuws Albert Heijn introduceert vernieuwd...Nieuws [marketeer 223] Sophia Tienstra -...Nieuws Jonnie Boer pionier in gastronomie...Nieuws ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea...Nieuws Grolsch lanceert zomers bier met...
- MediaNieuws Sijthoff Media stopt met Business...Weblog [column] TikTok in april: álle...Nieuws Nieuwe Dumpert-serie volgt...Nieuws 'Nieuwsmedia worstelen omdat merken...Nieuws NMO breidt luisteronderzoek uit met...Nieuws AvroTros analyseert kijkgedrag met...
- Online MarketingNieuws 3D-advertenties brengen...Nieuws Influencers moeten zich opnieuw...Nieuws Nieuwe website MP Motorsport draait...Weblog [column] Marketingfacts Focus #3Nieuws Swapfiets lanceert speelse...Nieuws [digital detox] Rozemarijn Koopmans...
- SponsoringNieuws a.s.r. zet ouders en kinderen aan...Nieuws Total 90-shirt maakt iconische...Nieuws Coca-Cola nieuwe Official Partner...Nieuws KNVB en DPG Media verlengen...Nieuws Van kantine tot klimaatneutraalNieuws Topschaatser Marijke Groenewoud:...
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
MarketingTribune | Vacatures
Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:
Laatste Nieuws
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
- Toon alle events »
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management