Hoe de spreeuwenzwermen van Alpaca Media viral gingen
- Online
- 30 jan 2015 @ 10:17
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - CampagnesVirale marketing
- 30 jan 2015 @ 10:17
- Redactie Online
De video ‘Wonders in the Sky’ ging vorige week viral in Nederland. Overal op Facebook kwam je de video over de spreeuwenzwermen boven Utrecht tegen. Maar wat is het verhaal achter deze sociale-mediahit?
Het Utrechtse mediabedrijf Alpaca Media wilde Nederland naar eigen zeggen laten zien dat het weet hoe je een goede video produceert en deze in Nederland viral kan gaan. Om de video een gezicht te geven werd er voor gekozen om de video op het persoonlijke youtube-kanaal van Alpaca’s art-director Roald van Stijn te plaatsen.
Roald van Stijn: ‘In plaats van aan het einde wordt in de intro van de video getoond dat de video door Alpaca Media is gemaakt. Zo wisten we zeker dat we in beeld kwamen. Wat voor ons nog belangrijker was, is dat we iets positiefs neerzetten. Social media wordt overspoeld met virals waarin mensen uitgelachen worden, ongelukken gebeuren, en allerlei nare dingen. Dat is niet onze insteek: bij het kijken van onze video’s gaat het om good feeling.’
De inzet was Nederland. Roald van Stijn: “Het is geweldig te ontdekken dat de beelden onder andere op Discovery Channel Canada populair waren. De video stond op websites van bladen als The Daily Mail en Business Insider en er werden hyperlinks naar de website van Alpaca Media geplaatst.
Hoeveel keer de video precies bekeken is, weet het bedrijf niet: ‘Onze eigen upload is 360.000 keer bekeken, en de video is ook door verschillende websites zelf geupload. Daar kan je geen teller van de aantal views zien. Wel weten we dat deze websites dagelijks een miljoenenpubliek hebben.’
Alpaca Media Marketingstunt from Alpaca Media on Vimeo.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [interview] Picnic zet klantdata om in hyperpersoonlijk aanbod
- Google lanceert nieuwe functies in Maps, Waze en Earth
- ACM waarschuwt jongeren voor onbetrouwbare webshops
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards uitgereikt
- Senior Intelligence benadrukt waarde pensioengerechtigden...
- Red Bull zet in op gaming met YouTube-serie Xceptional Player
Laatste Nieuws
- Red Bull zet in op gaming met... 12-11-2024
- Eerste Nederlandse TikTok Ad Awards... 06-11-2024
- Senior Intelligence benadrukt waarde... 06-11-2024
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024