Hoe de spreeuwenzwermen van Alpaca Media viral gingen

  • Online
  • 30 jan 2015 @ 10:17
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • CampagnesVirale marketing

De video ‘Wonders in the Sky’ ging vorige week viral in Nederland. Overal op Facebook kwam je de video over de spreeuwenzwermen boven Utrecht tegen. Maar wat is het verhaal achter deze sociale-mediahit?

Het Utrechtse mediabedrijf Alpaca Media wilde Nederland naar eigen zeggen laten zien dat het weet hoe je een goede video produceert en deze in Nederland viral kan gaan. Om de video een gezicht te geven werd er voor gekozen om de video op het persoonlijke youtube-kanaal van Alpaca’s art-director Roald van Stijn te plaatsen.

Roald van Stijn: ‘In plaats van aan het einde wordt in de intro van de video getoond dat de video door Alpaca Media is gemaakt. Zo wisten we zeker dat we in beeld kwamen. Wat voor ons nog belangrijker was, is dat we iets positiefs neerzetten. Social media wordt overspoeld met virals waarin mensen uitgelachen worden, ongelukken gebeuren, en allerlei nare dingen. Dat is niet onze insteek: bij het kijken van onze video’s gaat het om good feeling.’

De inzet was Nederland. Roald van Stijn: “Het is geweldig te ontdekken dat de beelden onder andere op Discovery Channel Canada populair waren. De video stond op websites van bladen als The Daily Mail en Business Insider en er werden hyperlinks naar de website van Alpaca Media geplaatst.

Hoeveel keer de video precies bekeken is, weet het bedrijf niet: ‘Onze eigen upload is 360.000 keer bekeken, en de video is ook door verschillende websites zelf geupload. Daar kan je geen teller van de aantal views zien. Wel weten we dat deze websites dagelijks een miljoenenpubliek hebben.’



 









Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken