Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data

Contextual Audiences verbindt merken met interessegroepen zonder persoonlijke data
  • Online
  • 18 okt 2023 @ 11:49
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConsumentenDigitaalCustomer Journey

Contextual Audiences wordt aangedreven door de contextuele A.I.-technologie en zorgt ervoor dat marketeers nauwkeurige en schaalbare targeting kunnen toepassen om hun gewenste publiek te bereiken, melden de ontwikkelaars.

Seedtag lanceert ‘Contextual Audiences’, aangedreven door diens eigen contextuele AI-technologie ‘Liz’. Met de introductie van Contextual Audiences biedt Seedtag naar eigen zeggen adverteerders een nieuwe targetingmogelijkheid zonder daarvoor persoonlijke gegevens te hoeven gebruiken. Contextual Audiences lost veel problemen op waar adverteerders mee te maken krijgen nu de uitfasering van third-party cookies eraan komt, bijvoorbeeld op het gebied van bereik, schaalbaarheid en privacy.

In reactie op de snel veranderende en diverse behoeften van adverteerders op het gebied van unieke campagnes, komt de lancering van Contextual Audiences volgens de ontwikkelaars precies op het goede moment. 'Het biedt de mogelijkheid om de beste campagneresultaten te boeken mét respect voor de privacy van de gebruiker. Aangedreven door de razendsnelle realtime analyse van online content door Liz, zorgt Seedtag voor relevante en actuele doelgroepen die zich altijd blijven ontwikkelen op basis van de nieuwste inzichten. Hierdoor kunnen adverteerders doelgroepen targeten op basis van de inhoud die zij op dat moment consumeren. Dankzij Contextual Audiences kunnen merken zich richten op specifieke interesses van gebruikers in plaats van algemene stereotypen gebaseerd op eerder gedrag. Hierdoor is het mogelijk om de aandacht op het juiste moment te trekken en een zo effectief mogelijke campagne neer te zetten.'

Contextual Audiences voor ieder campagnedoel
Seedtag stelt merken verschillende manieren te bieden om in contact te komen met hun doelgroepen via Contextual Audiences. Zo zijn er kant-en-klare audiences met vooraf bepaalde instellingen, zoals ‘Familiegerichte autokopers.’ Ook kunnen merken gebruik maken van audiences gericht op specifieke gebeurtenissen binnen een bepaald tijdsframe, zoals ‘Black Friday klanten’. Voor campagnes die een zeer toegespitste targeting vereisen zijn er de custom audiences, waarbij gebruik wordt gemaakt van een op maat gemaakt machine learning-model. Kortom, voor iedere campagne is er een passende targeting-methode. 

Machine-learning
Meer over Contextual Audiences staat hier. 'We zijn de afgelopen jaren gewend en verwend geraakt met de opbouw van audiences op basis van persoonlijke data. Dit is grotendeels verleden tijd en we moeten daarom op zoek naar nieuwe zekerheden. De introductie van Contextual Audiences is een goed voorbeeld van Seedtag’s toewijding om adverteerders uitgebreide en flexibele oplossingen te bieden die aansluiten op hun veranderende behoeften', vertelt Jeroen Wirz, Country Manager Benelux bij Seedtag. 'Door gebruik te maken van (custom) Contextual Audiences kunnen we de doelgroep van onze adverteerders nog steeds vinden. Content data en leesgedrag vertellen ons veel over een doelgroep en door dit op een slimme manier te combineren, weten we de audiences op te bouwen. We staan voor een enorme uitdaging de komende periode en je kan alleen antwoorden vinden als je blijft ontwikkelen. Iets waar Seedtag zich continu mee bezighoudt.'
(PvWK, beeld: Melanie Deziel / Unsplash)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken