Van Schip en Wentink zijn 'absolute winnaars' van Gouden Zaag 2020
- Algemeen
- 22 dec 2020 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieAwards
- 22 dec 2020 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
Welk creatief juniorteam zaagt het hardste aan de stoelpoten van de gevestigde orde? Het winnende duo van de Gouden Zaag 2020 (jaargang 18) is nu bekend.
Alle inzendingen voor de Gouden Zaag/Golden Saw 2020 (jaargang 18) voor aanstormend creatief toptalent zijn door het JongeHonden-bestuur beoordeeld.
Eindjury-leden Lode Schaeffer (Indie, oud-voorzitter ADCN) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune, erelid IAA) zijn intussen in conclaaf gegaan en... we hebben een winnaar! Lees hier het juryrapport met voor elk team tips en het oordeel van Nederlands meest bekroonde creatief Lode Schaeffer:
'De winnaars van de Gouden Zaag 2020 zijn: Jochem van Schip & Matthias Wentink! Dit is een team dat vooral door een eigen manier van denken een belofte is voor ons vak. Geen reclamemaniertjes, maar frisse ondernemende ideeën. Van reclame-ideeën tot probleemoplossende creativiteit. De absolute winnaars!'
Over de vijf andere genomineerde teams oordeelt Schaeffer (in willekeurige volgorde):
* Tom van der Veldt & Dyon Ruiter: 'Krachtig werk, zelfverzekerd mooi vorm gegeven. Wat je dit team ook als opdracht geeft, je zult gegarandeerd een antwoord krijgen waar je trots op kunt zijn.'
* Annebel de Kok & Esther van Brakel: 'De kracht van hun werk is dat het heel makkelijk en spontaan voelt. Het geeft alle merken energie en enthousiasme. Die spontaniteit en frisheid maakt ze een belofte voor ons vak.'
* Mike Kleijnen & Felix Leenders: 'Sterke, vooral activerende ideeën. Spontaan en enthousiast portfolio. Kunnen een van de betere teams worden, als ze nog meer hun eigen stijl vinden.'
* Sam de Greef & Hannah Mulder: 'Strakke ideeën, mooi uitgevoerd. Intelligent werk, van films tot activaties.'
* Lesley Jutte & Jesse Amatsahip: 'Leuke ideeën waar je altijd een lach van op je gezicht krijgt, zelfs op maandagmorgen. Moet altijd leuk zijn om met dit team te reviewen.'
De fonkelnieuwe Gouden Zaag 2020 zal op een veilig moment persoonlijk worden afgeleverd bij Jochem van Schip en Matthias Wentink aan huis.
(PvWK, met dank aan het JongeHondenbestuur en Lode Schaeffer)
Maak via deze link verder kennis met de genomineerde teams en hun portfolio’s over 2020. De ervaring leert dat hier de creative directors van morgen tussen staan.
Archief Gouden Zaag:
- Bekijk hier de shortlist van 2019
- En hier de oogst van 2018
- Dit waren de 6 nominaties in 2017.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- stoelpoot
- eindjury
- bestuur
- creatief toptalent
- pandemie
- Lode Schaeffer
- Peter van Woensel Kooy
- aanstormend
- Golden Saw
- ADCN
- Gouden Zaag
- jaargang 18)
- Indie
- MarketingTribune
- JongeHonden
- erelid
- IAA
- 2020
- oud-voorzitter
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- 7 vragen aan Jojanneke Meewis van ASML over employer branding:...
- Belastingdienst wordt niet leuker, wel duidelijker
- DOSSIER DATABASED MARKETING Marketeers op stelling
- “Do Tell" winnaar PIM Marketingliteratuurprijs 2024
- [column] Cringe of cool?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events