Dit zijn de nominaties voor de Gouden Zaag 2020!

  • Bureaus
  • 12 okt 2020 @ 00:01
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardCreatie

Wie zaagt het hardste aan de stoelpoten van de gevestigde orde? Alle inzendingen voor de Gouden Zaag / Golden Saw 2020 (jaargang achttien) voor aanstormend creatief toptalent zijn intussen binnen en door het JongeHonden bestuur beoordeeld. Dit zijn de zes kanshebbers!

De ervaring leert dat hier de creative directors van morgen tussen staan. Eindjury-leden Lode Schaeffer (Indie, oud voorzitter ADCN) en Peter van Woensel Kooy (MarketingTribune, erelid IAA) vissen hier de winnaar uit tijdens de nog aan te kondigen ceremonie. Check hiervoor onze site en https://jongehonden.nl! Deze zes teams -in willekeurige volgorde- zijn genomineerd: hulde!

1. Lesley Jutte & Jesse Amatsahip
portfolio check: www.lesandjes.com/

project: #DOESLIEF
opdrachtgever: SIRE
bureau: Joe Public Amsterdam
creatie: Lesley Jutte, Jesse Amatsahip, Antoine Houtsma en Marcel Hartog




Commentaar Lesley & Jesse:
‘Met #DOESLIEF bieden wij mensen een positief handelingsperspectief, dat zowel on- als offline gebruikt kan worden tegen onaardig en asociaal gedrag. Hiermee slagen we erin om zonder wijzend vingertje, men toch te wijzen op onaardig gedrag. Zo willen wij Nederland tot de dag van vandaag blijven stimuleren om lief voor elkaar te zijn.’







 
2. Sam de Greef & Hannah Mulder
portfolio check: https://samenhannah.cargo.site/

project: Het Overheersbeestje
opdrachtgever: ASN Bank
bureau: Selmore
creative director: Diederick Hillenius
creatie: Sam de Greef en Hannah Mulder
productie: The Ambassadors






Commentaar Sam & Hannah:
‘De tweede film die we maakten voor ASN Bank gaat over het Overheersbeestje: een onderkruipsel dat zijn eigen belang met stip op één heeft staan. We maakten deze film samen met Diederick Hillenius. Later ontdekten we dat carnavals-hobbyisten zelfs pakken van het Overheerstbeestje hadden gemaakt. Vonden we leuk.’







3. Annebel de Kok & Esther van Brakel
portfolio check: https://annebelesther.com/

titel: The (Non) Flying Crew of KLM
opdrachtgever: KLM
bureau: DDB Unlimited (intussen Clubgeistbvh)
creatie: Annebel de Kok en Esther van Brakel i.s.m. Leo van Oss
fotografie: Simon Warmer







Commentaar Annebel & Esther:
‘KLM had een groot probleem: openstaande vacatures. Want mensen associëren werken bij KLM alleen met piloten en stewardessen. Maar er zijn natuurlijk veel meer banen bij KLM die er voor zorgen dat het grote blauwe gevaarte in de lucht komt en blijft. Door de (non) flying crew heroïsch te fotograferen, geven we weer hoeveel beroepen er eigenlijk achter één vlucht staan en krijgen alle werknemers de gelijke waardering die ze verdienen.’

4. Jochem van Schip & Matthias Wentink
portfolio check: www.hierisonsportfolio.nl

case: The Campari Coaster|
opdrachtgever: Campari
bureau: Famousgrey
creative Director: Peter Ampe
creatief team: Jochem van Schip en Matthias Wentink





Commentaar Jochem & Matthias:
‘Het aperitiefmoment is het meest vastgelegde moment op social media door jongeren. In plaats van te communiceren dat Campari en art onafscheidelijk zijn, lieten we de jongeren dit zelf beleven door onderleggers te transformeren in artistieke fotofilters, met oneindige mogelijkheden. Elke foto die gemaakt werd met de Campari Coasters, werden unieke kunstwerken die de jongeren deelden met hun followers.’





5. Mike Kleijnen & Felix Leenders
portfolio check: https://mikefelix.cargo.site/

opdrachtgever: Madurodam
bureau: N=5
creatie: Mike Kleijnen en Felix Leenders
CD: Thijs Bontje & Daniel te Lindert
regisseur: Ronald van Vessem





Commentaar Mike & Felix:
‘Heel Nederland kent Madurodam. Het park met de kleine huisjes, waar je als kind wel eens bent geweest. Maar bijna niemand weet dat het park nu ook toffe attracties heeft. Dus voor ons eerste wapenfeit als nieuw team maakten we een "First Reaction"-video waarin een jongen de nieuwe attractie The Flying Dutchman test. Spoiler: hij vliegt van de ene verbazing in andere!’





6. Tom van der Veldt & Dyon Ruiter
portfolio check: http://tomdyon.com/

case: Bril-Instructor
opdrachtgever: Rijksoverheid (Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat)
bureau: Roorda Reclamebureau
creatie: Tom van der Veldt en Dyon Ruiter
CD: Joeri Jansen
Productie: DPPLR






Commentaar Tom & Dyon:
‘Bij het maken van deze campagne zijn we goed in de belevingswereld van Joel Beukers en zijn volgers gedoken. In de uitwerking bleven we zo dicht mogelijk bij zijn personage, met zowel de keuze voor muziek, als de tone of voice in de video’s. Hierdoor werd de campagne gewaardeerd door de doelgroep. Vooral omdat Joel de boodschap op geheel eigen -schreeuwende- wijze overbrengt.’

redactie & samenstelling: Peter van Woensel Kooy
(kettingzaagbeeld boven: Pexels / Pixabay)








Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken