Nieuwe opleidingsprogramma voorjaar 2024 van Iris Academy
- Algemeen
- 5 jan 2024 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingStrategieKennissessie
- 5 jan 2024 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
In maart 2024 gaat weer een aantal nieuwe meerdaagse opleidingen van start bij Iris Academy. Nieuw in het programma is de opleiding ‘Succesvol samenwerken: vanuit vertrouwen tussen adverteerder en bureau’, die is ontwikkeld door Carolien van ’t Hek, evenals de opleiding ‘Humanizing Growth’ van Aljan de Boer.
Van ’t Heks vijfdaagse opleiding is volgens Iris Academy bedoeld voor iedereen die verantwoordelijk is voor campagnes of uitingen van een merk of de verantwoordelijkheid heeft voor een klant bij een bureau, of dat nu een creatief, online of mediabureau is. 'Dit is de eerste opleiding in Nederland met de nadruk op het verbeteren van de vaak complexe samenwerking tussen bureau en opdrachtgever. Resultaat van de opleiding is een betere samenwerking en effectievere campagnes en uitingen.'
De opleiding ‘Humanizing Growth’ van Aljan de Boer gaat over de rol van marketing in het realiseren van duurzame groei voor alle stakeholders van een organisatie, zoals medewerkers, klanten, samenleving én aandeelhouders. Dit is de verkorte Nederlandse versie van het vooraanstaande internationale CMO leadershipprogramma van het Institute for Real Growth (IRG), gebaseerd op de internationale ‘Growth Study’.
Onder leiding van Mary Hoogerbrugge en Onno Maathuis staan twee nieuwe masterclasses op het programma. Allereerst de tweedaagse masterclass ‘Merken & Positioneren’, waarin je leert een duurzame en onderscheidende positionering te ontwikkelen voor jouw organisatie of merk. Daarnaast start de tweedaagse masterclass ‘Inrichten & Optimaliseren MerkPortfolio’. In deze masterclass staat de inrichting van het merkportfolio centraal. Daarbij zal aandacht zijn voor de samenhang tussen de naamgeving en positionering van producten, diensten, units/divisies en de organisatie. Onderwerpen als brand extensions, brand scope, brand endorsement en de merkorganisatie komen onder meer voorbij.
De opleiding ‘Het Juiste Doen als Niemand Kijkt’ is een cross-over van reputatiemanagement en ethiek van Frank Peters en gaat de derde editie in na twee succesvolle series in 2023.
Marc van Eck RM en Guy van Liemt RM hebben de tiendaagse opleiding Marketing-D opgesplitst in 3 delen: een tweedaagse masterclass ‘De CEO kijk op Marketing’ (D1) op dinsdag 12 & woensdag 13 maart 2024 en twee vierdaagse opleidingen: ‘Marketing zoals marketing bedoeld is’ (D2) en ‘Marketing in de moderne wereld’ (D3). In de masterclass ‘De CEO kijk op marketing’ (D1) spreken op de eerste dag CMO’s en op de tweede dag CEO’s van grote en kleinere organisaties, die zijn voortgekomen uit het vakgebied marketing, over hun kijk op marketing in organisaties en in de boardroom, de rol van de marketeer en hun kijk op hoe marketing zich moet ontwikkelen in de nieuwe tijd. In de opvolgende vierdaagse opleiding ‘Marketing zoals marketing bedoeld is’ (D2) staat de backbone van marketing centraal. Van marketingstrategie en merk tot prijsstrategieën, businessmodellen, marketinginnovatie en acquisitie- en loyaliteitsstrategieën. En in de vierdaagse opleiding ‘Marketing in de moderne wereld’ (D3) wordt deze lijn doorgetrokken naar onderwerpen van nu zoals internal branding en alignment, purpose & maatschappelijke waarde, impact en branding, en sociale en nieuwe media en hun impact. Alle onderdelen zijn los te volgen. Indien alle drie de onderdelen gevolgd worden kan men opgaan voor toetsing en kan het Marketing-D diploma verkregen worden.
Lees meer over de details en de planning van het totale opleidingsaanbod van Iris Academy op www.irisacademy.nl.
(PvWK, docentencorps boven: IA)
Over Iris Academy
'Iris Academy is een opleidingscollectief van 12 vakidioten, die met elkaar een opleidingsinstituut zijn begonnen voor inzicht en inspiratie op het gebied van marketing en communicatie, vernieuwing en leiderschap. Wij bieden kennis, inspiratie en ruimte voor het ontwikkelen van wat wij je ‘eigen-wijsheid’ noemen. Als mens, als professional en als deelgenoot van een collectief van vakidioten. Iris heeft al haar opleidingen en masterclasses opgebouwd vanuit 3 dimensies naar de professional: inhoudelijke en instrumentele vakkennis, sociale en leiderschapskwaliteiten, en ethische afwegingen. Met alle opleidingen en masterclasses willen we de kwaliteit van het vak en de professionals daarbinnen verder stimuleren.'
(bron: IA)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Campagne 'Kom niet naar Den Bosch' werkt...
- Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
- Donny Roelvink ambassadeur Movember 2024
- Onderzoek: 'Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan...
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing