De zomerfavorieten van... Mariëlle Krouwel (NN)

De zomerfavorieten van... Mariëlle Krouwel (NN)
  • Algemeen
  • 9 aug 2024 @ 08:06
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Mariëlle Krouwel is CMO NN Group en viert dit jaar vakantie in Portugal, hoewel Spanje ook haar hart heeft gestolen. Verder staat de zomer vooral in het teken van hardlopen, en in het bijzonder de NN Dam tot Damloop in september, de nieuwe loot aan de hardloopstam van NN.

In welk land ga je op vakantie?
Portugal.

Waarom dat land? Wat ga je doen?
Ik wilde een keer iets anders. Het is zowel bij NN als privé nogal hectisch geweest. Dus ik heb vooral zin om een week heerlijk rustig te genieten van het Zuid-Europese leven. Deuren open en de zonnige tuin in. En aansluitend nog een paar dagen door naar Lissabon. Dat vind ik echt een hele leuke stad.

Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan de marketingstrategie van het merk en waarom?
Verandering hoort wel bij ons: de financiële dienstverlening, de maatschappij en onze merken zijn volop in beweging. We hebben afgelopen jaar een goede basis neergezet en zijn deze zomer intern gestart aan het schetsen van de contouren van de volgende stap voor de merk-marketing van de groep. Daarnaast hebben we een aantal vacatures ingevuld en starten er nieuwe collega’s binnen mijn unit. Die brengen ook weer goede, nieuwe energie en ideeën met zich mee.

Welk seizoen is het belangrijkst voor jouw merk en waarom?
Dat is voor- en najaar. Wij bewegen mee met het leven van mensen: een woning kopen, zorgverzekering sluiten, wijzigingen rondom pensioen etc. Intern hebben we net voor de zomer de aftrap van de jaarplannen gehad. Dus de zomerperiode is voor ons, net als bij veel bedrijven, een wat rustigere tijd. En dan ook een ideaal moment voor de voorbereiding van de eindsprint van dit jaar en voor de opstart van plan 2025.

Wat zijn de zomertrends voor jouw merk?
We beginnen de zomer traditioneel in het eerste weekend van de schoolvakanties  dansend op NN North Sea Jazz. En dan gaan we de hele zomer natuurlijk... Hardlopen! Als hoofdsponsor van diverse hardloopevenementen stimuleren we iedereen in de eerste helft van het jaar om aan de slag te gaan en lekker buiten een rondje te gaan rennen: in je eigen tijd, tempo en afstand. En we zien steeds meer mensen dat doen. Daar helpt social media ons goed bij: daar zie je tegenwoordig ook volop stories die vertellen dat er geen snelheid- of afstandnorm is waar je aan moet voldoen. En de Olympische Spelen inspireren natuurlijk ook: twee weken lang die prachtige beelden en al die prestaties stimuleren ons allemaal om lekker aan de slag te gaan met lichaam en geest. In september trappen we dan gelijk af met het grootste hardloopfeest van Nederland: de NN Dam tot Damloop. Die hebben we vanaf dit jaar toegevoegd aan ons programma.

MARIËLLE'S ZOMERFAVORIETEN
Zomerdrankje? Homemade lemonade met munt en een schijfje citroen
Favoriete ijsje? Ai, ik houd niet van ijs, te koud (geen grap)
Kamperen of hotel? Hotel! Alhoewel ik aan kamperen de fijnste herinneringen heb. Daarom een vakantiehuis: beste van beide.
Favoriete barbecuegerecht? Ouderwetse, goed gemarineerde kipsaté en stokbrood met verse kruidenboter, zoals alleen mijn moeder dat kon maken
Boek of badminton? Lekker verdwijnen in een boek
Favoriete vakantieland? Spanje
Natuur of stad? Dat is makkelijk: New York, Parijs, Madrid, Berlijn, Lissabon; of steden aan het strand zoals Malaga of Ibiza Stad
Zwembad of strand?
Strand! Met een knalblauwe zee, dat is toch echt het ultieme zomergevoel
Fiets of boot? Geen van beide eigenlijk. Lopend zie en beleef je het meest
Auto of vliegtuig? De magie van vliegen raakt me nog steeds. Zou mooi zijn als dat snel duurzamer wordt. De Eurostar vind ik ook fantastisch: 3,5 uurtjes en het is Bonjour Paris!
Favoriete zomermerk? De bath & bodylijn Sicilian Sunrise van het merk & Other Stories; de omschrijving ’freshly picked lemons tickling sun-warmed wood to new life’ zegt alles
Zomer of winter? Zomer! Zon, zee, strand, palmbomen. Ben niet voor niets hartje zomer geboren

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken