De categoriewinnaars ABN Amro Retailer of the Year verkiezingen 24-25

De categoriewinnaars ABN Amro Retailer of the Year verkiezingen 24-25
  • Food-en-retail
  • 9 sep 2024 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardInnovatieRetail

Tijdens een feestelijke bijeenkomst op het hoofdkantoor van hoofdsponsor ABN Amro in Amsterdam werden alle 43 categoriewinnaars bekendgemaakt en ontvingen zij hun awards. Bovendien werd de 'ABN Amro Newcomer Retail Award' 2024-2025 uitgereikt. Hier de complete uitslag.

Door ruim 345.000 stemmen te geven, hebben consumenten massaal laten weten hoe ze hun favoriete retailers beoordelen. Gemiddeld gezien (over alle categorieën) is het aspect Klantvriendelijkheid het hoogste beoordeeld voor de winkelketens met een 4,19. Voor webshops is dit het aspect ‘Assortiment’, welke ook met een 4,19 gemiddeld is beoordeeld. Ook zijn er dit jaar nieuwe categorieën toegevoegd aan de verkiezingen, waaronder Huishoudelijk en Feest & Hobby, en is de categorie Persoonlijke Verzorging vervangen door de categorieën Drogisterij en Health & Beauty.

Het resultaat? Maar liefst 43 retailers die een award in ontvangst mochten nemen. Ook zaten er weer een aantal mooie, nieuwe namen tussen ten opzichte van de vorige editie: onder andere Norah, Intertoys, Bruna, Pink Gellac, Livera, Plein.nl, Je m’appelle, Cloudpillo, Zuivelhoeve, Triumph en Picnic mogen zich dit jaar ook bij de winnaars voegen.

De 31 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2024-2025

  • Audiciens Specsavers Audiciens
  • Baby & Kind Zeeman
  • Bouwmarkten Hornbach
  • Cadeau Primera
  • Damesmode Norah
  • Dierenspeciaalzaken Welkoop
  • Drogisterij Kruidvat
  • Elektronica allround Expert
  • Elektronica speciaalzaken Kamera Express
  • Eten & Drinken Zuivelhoeve
  • Feest & Hobby Wibra
  • Fietsen Bike Totaal
  • Health & Beauty Pink Gellac
  • Herenmode Van Dal Mannenmode
  • Huishoudelijk Wibra
  • Kantoorartikelen Primera
  • Leeswaren Primera
  • Mode accessoires Lucardi
  • Ondermode Livera
  • Optiek Pearle Opticiens
  • Outdoor Bever
  • Parfumerie Mooi parfumerie
  • Schoenen Schuurman Schoenen
  • Slapen Beter Bed
  • Speelgoed & Games Intertoys
  • Sport Decathlon
  • Supermarkten Hoogvliet
  • Telecom Phone House
  • Tuin Welkoop
  • Warenhuis Action
  • Wonen Xenos

De 29 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2024-2025

  • Baby & Kind Zeeman
  • Bouwmarkten Hornbach
  • Cadeau Albelli
  • Damesmode Je m'appelle
  • Dierenspeciaalzaken Zooplus
  • Drogisterij Kruidvat
  • Elektronica allround Expert
  • Elektronica speciaalzaken Cameranu
  • Eten & Drinken Koffievoordeel
  • Fietsen FuturumShop
  • Health & Beauty Pink Gellac
  • Herenmode Van Dal Mannenmode
  • Huishoudelijk Plein.nl
  • Kantoorartikelen 123inkt.nl
  • Leeswaren Bruna
  • Mode accessoires Lucardi
  • Ondermode Triumph
  • Optiek Pearle Opticiens
  • Outdoor Decathlon
  • Parfumerie ICI PARIS XL
  • Schoenen Schuurman Schoenen
  • Slapen Cloudpillo
  • Speelgoed & Games Intertoys
  • Sport Decathlon
  • Supermarkten Picnic
  • Telecom Simpel
  • Tuin Welkoop
  • Warenhuis Bol
  • Wonen FonQ

‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ 2024-2025
Mended heeft de 'ABN Amro Newcomer Retail Award' 2024-2025 gewonnen, waarbij zowel de jury als het publiek hun waardering hebben uitgesproken. Deze prijs plaatste de winnende nieuwkomer boven andere genomineerden. De bekroning is specifiek bedoeld voor winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt. Een gevarieerde groep nieuwkomers werd beoordeeld op criteria als innovatie, schaalbaarheid en originaliteit. Na uitvoerig overleg koos de jury uiteindelijk drie nieuwkomers als kanshebbers. De jury van dit jaar bestond uit Henk Hofstede (Sector Banker Retail, ABN Amro), Debbie Klein (ceo New York Pizza), Harry Bijl (INretail), Thomas Bunnik (eigenaar, Whoppah), Rupert Parker Brady (retaildeskundige), Bas Dekker (Head of Marketing en winnaar 2023-2024, Foodello) en Francella ter Haar (Insights Manager, Q&A Retail). Tijdens de categorie-uitreiking van de 'ABN Amro Retailer of the Year' verkiezingen presenteerden de genomineerden zichzelf via videopitches. De pitch van Mended bleek doorslaggevend voor de uitslag, aldus de jury.

Vervolg van de verkiezingen
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overallwinnaar te worden van de titels ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2024-2025, ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2024-2025 en ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ 2024-2025. Voor deze laatste titel zal binnenkort een tweede stemperiode van start gaan. Op donderdag 7 november 2024 worden de winnaars tijdens een gala bekendgemaakt. Ook worden dan de vakprijzen ‘ABN Amro Beste Retail Executive of the Year’ 2024-2025 en ‘ABN Amro Beste Retail Managementteam of the Year’ 2024-2025 uitgereikt én ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’ 2024-2025.

Researchbureau Q&A is initiatiefnemer van de jaarlijkse verkiezing ‘Retailer of the Year’. Dit jaar is de tweeëntwintigste editie. ABN Amro is als hoofdsponsor aan deze verkiezingen verbonden.
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken