Breda verwelkomt studenten met ‘Welkom thuis’-campagne

Breda verwelkomt studenten met ‘Welkom thuis’-campagne
  • Algemeen
  • 28 aug 2024 @ 13:33
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Het nieuwe collegejaar 2024-2025 is gestart. Met de campagne ‘Welkom thuis in jouw stad, Breda’ heet Breda haar Nederlandse en internationale hbo- en mbo-studenten van harte welkom in de stad.

Dit studiejaar verwelkomt Breda ruim 6.000 nieuwe studenten die een opleiding gaan volgen aan een van de onderwijsinstellingen. In totaal telt de stad meer dan 30.000 studenten. Liset Kruls, marketing manager Breda Marketing, licht de campagne toe: ‘Met ’Welkom in jouw stad, Breda!’ willen we nieuwe en huidige studenten een hartelijk en warm gevoel geven, zodat iedereen zich echt thuis voelt in onze prachtige stad. De campagne onderstreept Breda's identiteit als gastvrije, groene en innovatieve studentenstad. Een stad waar jonge talenten elkaar makkelijk vinden via de vele netwerken, bijeenkomsten en evenementen om daarmee de innovatiekracht van de stad aan te jagen.’

De stad ontdekken
Dit is de eerste editie van de studentencampagne, en deze bestaat uit een online- en offline gedeelte. Vanaf medio augustus is de stad versierd met vlaggen, banieren, posters en digitale schermen. De onderwijsinstellingen heten hun studenten welkom via social media en narrowcasting. De Explore Breda store op het Stadserf en het gepersonaliseerde digitale platform Explore Breda gidsen hen met praktische informatie en unieke verhalen door een onvergetelijke studententijd. Ook gaan studentreporters op pad om studenten te vragen naar de hotspots en activiteiten die zij het meest attractief vinden om samen Breda te ontdekken.

In november krijgt de campagne een vervolg met de gratis studentenactiviteiten van GoodMood, een project van gemeente Breda, Avans, BUas, Curio en De Rooi Pannen. Van 18 tot en met 28 november zijn er dan in de hele stad workshops, rondleidingen, diners, games en sportevenementen. Hbo- en mbo-studenten ontdekken zo nieuwe contacten, andere hobby’s en de verborgen pareltjes van de stad.

Aantrekkelijke studentenstad
Wethouder Arjen van Drunen : “Breda is een aantrekkelijke stad voor studenten, zeker als het gaat om opleidingen voor toegepaste technologie en creativiteit. Avans is al jarenlang de nummer 1 hbo-opleiding van ons land. BUas is internationale top in de leisure- gaming- en logistieke sector. Curio en De Rooi Pannen zijn toonaangevend in opleidingen voor vele praktische beroepen. En er is natuurlijk maar één KMA in ons land. Hiernaast is Breda alom erkend als een van de gezelligste studentensteden van Nederland. Vanuit de gemeente Breda en Breda Marketing helpen we graag mee om studenten te binden aan de stad, voor nu en in de toekomst.”

De welkomstcampagne is een gezamenlijk initiatief van de gemeente Breda en het hoger- en middelbaar beroepsonderwijs in Breda (BUas, Avans, St. Joost, Curio, De Rooi Pannen en KMA).

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken