[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena

[Xsaga Canon] 6: Voortaan Johan Cruyff Arena
  • Algemeen
  • 1 jun 2021 @ 11:27
  • Link
  • Patrick Roubroeks
    Patrick Roubroeks

    founding director
    Xsaga
  • Customer ExperienceInteractie

Al 20 jaar bedenkt en produceert bureau Xsaga bijzondere ervaringen voor merken en mensen. In de 20-delige serie 'Xsaga Experience Canon' bespreekt co-founder Patrick Roubroeks deze week de omdoping van een stadion.

Elk idee wordt door Xsaga tot in de kleinste details uitgewerkt op basis van hét grote idee, altijd vanuit één en dezelfde kerngedachte: ‘Everything is experience, experience is everything’.

JOHAN CRUIJFF ARENA

Eindelijk was het dan zover. Het moment waarop de Amsterdam ArenA zich Johan Cruijff ArenA zou mogen noemen. Xsaga werd aangezocht om dit speciale moment op een stijlvolle manier te markeren. Maar hoe doe je dat als er geen wedstrijd staat geprogrammeerd en het budget een op zichzelf staande productie niet kon veroorloven? Wij bedachten een persoonlijk concept waarmee heel Amsterdam middels een druk op de knop de Amsterdam ArenA van een nieuwe naam mocht voorzien. De finale klap werd gegeven door de drie kinderen van Eberhard van der Laan en collega - vriend Frank Rijkaard.

Foto: Xsaga

Ziehier de casefilm

 

Patrick Roubroeks

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken