KesselsKramer lead agency voor ARTE Duitsland

KesselsKramer lead agency voor ARTE Duitsland
  • Bureaus
  • 28 jul 2021 @ 08:45
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Klanten

KesselsKramer gaat als hoofdbureau aan de slag voor de Europese omroep ARTE. Vanaf dit jaar is KesselsKramer betrokken bij de ontwikkeling van de strategie, branding en campagnes van ARTE Germany.

Hoewel het naar eigen zeggen zeker een nieuw hoofdstuk voor beide is, zijn KesselsKramer en ARTE niet nieuw voor elkaar. De afgelopen jaren hebben ze al op projectbasis samengewerkt en campagnes opgezet voor Summer of Dreams en de RE: en ARTE series. Sinds de oprichting in 1992 heeft de Europese omroep ARTE series, concerten, films, documentaires en reportages over de toestand in de wereld gepresenteerd.

Visuele identiteit

Het ARTE-programma heeft volgens KesselsKramer ‘als doel het stimuleren, vermaken, ontdekken en verdiepen door onderwerpen altijd vanuit meerdere perspectieven te benaderen.’ ARTE is meer een aanbieder van digitale inhoud dan een tv-omroep: veel van de programma's kunnen online worden bekeken voordat ze op arte.tv worden uitgezonden. KeselsKramer gaat zich vooral toeleggen op de ontwikkeling van de visuele identiteit, merkcampagnes en programmagerichte communicatie. 

Summer of Voices

De programmagerichte communicatie begint deze zomer met de Summer of Voices, uitgezonden in juli en augustus 2021. Elk weekend van de zomermaanden presenteert ARTE live concertregistraties, films en documentaires ter ere van iconische stemmen uit de popmuziek. De campagne laat zien dat iedereen, of het nu goed of slecht is, deze zomer mee kan zingen. 

De samenwerking tussen ARTE en KesselsKramer is verre van traditioneel.

KesselsKramer is zelf namelijk actief betrokken bij de ontwikkeling van programma's en nieuwe mediaformats van de Duitse omroep. KesselsKramer zit met kantoren in Amsterdam, Londen en een buitenpost in de Verenigde Staten. In 2021 bestaat the agency 25 jaar.

Credits Summer of Voices campagne

Agency: KesselsKramer Amsterdam

Art-director: Maartje Slijpen

Copywriter: Brenda Waegemaekers, Simone Wust

Creative Director: Gijs van den Berg

Photography & Film: Daniel Gebhart de Koekkoek

Production Company: Hatje Services

Client: Ralf Legroux

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken