KesselsKramer lead agency voor ARTE Duitsland
- Bureaus
- 28 jul 2021 @ 08:45
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Klanten
- 28 jul 2021 @ 08:45
- Sjaak Hoogkamer
KesselsKramer gaat als hoofdbureau aan de slag voor de Europese omroep ARTE. Vanaf dit jaar is KesselsKramer betrokken bij de ontwikkeling van de strategie, branding en campagnes van ARTE Germany.
Hoewel het naar eigen zeggen zeker een nieuw hoofdstuk voor beide is, zijn KesselsKramer en ARTE niet nieuw voor elkaar. De afgelopen jaren hebben ze al op projectbasis samengewerkt en campagnes opgezet voor Summer of Dreams en de RE: en ARTE series. Sinds de oprichting in 1992 heeft de Europese omroep ARTE series, concerten, films, documentaires en reportages over de toestand in de wereld gepresenteerd.
Visuele identiteit
Het ARTE-programma heeft volgens KesselsKramer ‘als doel het stimuleren, vermaken, ontdekken en verdiepen door onderwerpen altijd vanuit meerdere perspectieven te benaderen.’ ARTE is meer een aanbieder van digitale inhoud dan een tv-omroep: veel van de programma's kunnen online worden bekeken voordat ze op arte.tv worden uitgezonden. KeselsKramer gaat zich vooral toeleggen op de ontwikkeling van de visuele identiteit, merkcampagnes en programmagerichte communicatie.
Summer of Voices
De programmagerichte communicatie begint deze zomer met de Summer of Voices, uitgezonden in juli en augustus 2021. Elk weekend van de zomermaanden presenteert ARTE live concertregistraties, films en documentaires ter ere van iconische stemmen uit de popmuziek. De campagne laat zien dat iedereen, of het nu goed of slecht is, deze zomer mee kan zingen.
De samenwerking tussen ARTE en KesselsKramer is verre van traditioneel.
KesselsKramer is zelf namelijk actief betrokken bij de ontwikkeling van programma's en nieuwe mediaformats van de Duitse omroep. KesselsKramer zit met kantoren in Amsterdam, Londen en een buitenpost in de Verenigde Staten. In 2021 bestaat the agency 25 jaar.
Credits Summer of Voices campagne
Agency: KesselsKramer Amsterdam
Art-director: Maartje Slijpen
Copywriter: Brenda Waegemaekers, Simone Wust
Creative Director: Gijs van den Berg
Photography & Film: Daniel Gebhart de Koekkoek
Production Company: Hatje Services
Client: Ralf Legroux
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
- SuperRebel lanceert meest rampzalige campagne ooit
- [marketeer 208] Paul Woltering - partner Woedend
- Nieuwe campagne Bever: Buiten besef je wat je echt nodig hebt
- GVB zoekt Amsterdammers die buschauffeurs zoeken
- Rode Kruis start wervingscampagne vrijwilligers
Laatste Nieuws
- Rebranding voor technisch... 19-09-2024
- Vernieuwde website Jägermeister mikt... 18-09-2024
- Strategische denkers (15): Een... 18-09-2024
- Nieuwe elektrische Porsche Macan te... 18-09-2024
- Endeavour neemt Surf&turf over18-09-2024
- Domino's gaat voor de lekkere trek18-09-2024
MarketingTribune Events
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing