Mad Avenue en Mitsubishi Motors Europe lanceren 'You are Colt'
- Bureaus
- 11 okt 2023 @ 08:33
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ShowroomtrafficKlantenConcepten
- 11 okt 2023 @ 08:33
- Peter van Woensel Kooy
In samenwerking met Mad Avenue heeft Mitsubishi Motors Europe de Europese lanceringcampagne voor de nieuwe Mitsubishi Colt ontwikkeld: 'You Are Colt'. Volgens de bedenkers een emotionele campagne die wordt aangedreven door de klanken van 'Gold' van Spandau Ballet.
De campagne is volledig geïntegreerd voor gebruik op alle mediakanalen, zowel offline als online media.
Myrthe Beulenkamp , senior manager Marketing Communication Mitsubishi: 'Als een van de bekendste modelnamen van ons merk, waarvan er sinds 1978 zes generaties zijn verkocht in Europa, heeft de Colt een uitstekende reputatie. We wilden hierop voortbouwen met de zevende generatie. Het subtiele woordspel zorgt ervoor dat de naam Colt centraal staat in alle communicatie. Dit versterkt de herkenning van de Mitsubishi Colt. En - niet onbelangrijk - het blijft hangen in je hoofd. Kortom, de perfecte match die voortbouwt op de huidige opleving van de jaren 1980.'
'Deze campagne zet de overgang voort van productgedreven communicatie naar een lanceringscampagne waarin de merkemotie en de kenmerken van de doelgroep centraal staan. Met de keuze voor muziek bouwen we primair aan de mental availability van het model, met de opvallende rode merkkleur als distinctive asset centraler dan ooit', aldus Gert van der Kaay, creative director Mad Avenue.
De volledig geïntegreerde Europese campagne wordt uitgerold in de landen Duitsland, Spanje, Frankrijk, Italië, Polen, Hongarije, Oostenrijk, Portugal, Tsjechië, Roemenië, Zwitserland, Finland, Slowakije, Nederland, Zweden, Denemarken en Slovenië. De uitingen worden ingezet op TV, online video, social, outdoor en radio. De Europese campagne is sinds begin oktober 2023 live.
Bekijk in het venster hieronder de video van de nieuwe campagne ‘You Are Colt’.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Mitsubishi Motors Europe - Alex Thomas, Myrthe Beulenkamp, Thomas Klein, Irem Boomsma
bureau: Mad. Avenue
creative director: Gert van der Kaay
copywriter: Jan de Roo
strategy director: Jose Evers|
account: Daniel Kok
productiemaatschappij: This is US
regisseur: Robin Zom
DOP: Dionne Cats
producer: Esther Bax, Marleen Den Daas
photographer: Gijs Spierings
edit & online: Jeroen Hoogaars
grading: Remi Lindenhovius
VFX: Twisted
music: Spandau Ballet, Copyright Power
SFX: Stijn Jans
Over Mad. Avenue
'Madisson Avenue, afgekort tot Mad. Avenue is een onafhankelijk bureau, dat gelooft in de kracht van connectiviteit: tussen consumenten en merken, tussen bedrijven en innovatie. Het is trots op het combineren van creativiteit en technologie, strategie en activatie, nieuwe trends en de gevestigde norm, om de uitdagingen op te lossen waarmee merken vandaag de dag worden geconfronteerd. Mad. Avenue heeft zijn reputatie opgebouwd door langdurige samenwerkingen met wereldwijde merken, zoals Orangina, Mitsubishi en Rakuten Kobo en door de mens centraal te stellen in zijn cultuur en werk.'
(bron: MA)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Mad. Avenue
- campagne
- Spandau Ballet.
- tvc
- automerk
- samenwerking
- Alex Thomas
- klank
- Mitsubishi Motors Europe
- Irem Boomsma
- Myrthe Beulenkamp
- Thomas Klein
- Colt
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Het Rijksmuseum neemt je mee op een... 05-11-2024
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing