Nieuw bureau Amaru streeft naar meer diversiteit reclamewereld

Nieuw bureau Amaru streeft naar meer diversiteit reclamewereld
  • Bureaus
  • 11 mrt 2022 @ 09:21
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De reclame-industrie kampt met een diversiteitsprobleem, volgens bureaugroep Ace, Leroy Niemel (oud Filling Pieces) en Angelo Bromet (Prospect Eleven). Om daar van binnenuit iets aan te doen hebben zij het bureau Amaru opgericht.

Amaru is een opleidingsinstituut en creatief bureau voor untapped talent, gevestigd in Amsterdam Zuidoost. Het doel van Amaru is om de creatieve industrie inclusiever te maken en een brug te slaan naar talent in ondervertegenwoordigde groepen. Het bureau biedt talent de mogelijkheid een jaar lang mee te werken aan creatieve projecten voor klanten van de verschillende Ace bureaus. Zo doen ze ervaring op en krijgen ze de kans hun talent te ontwikkelen, waarmee ze na het jaar kunnen doorstromen binnen de reclame- en marketing industrie.

Rogier IJzermans, CEO Ace: ‘Binnen Ace speelt DE&I natuurlijk een belangrijke rol. Samen met o.a. Emilio de Haan en Amber Haank, ontstond het idee om een bureau op te richten binnen de Ace-familie dat daadwerkelijk verschil kan gaan maken. Ik ben trots dat Leroy en Angelo zich hebben aangesloten, zodat we kunnen gaan laten zien wat voor ongelofelijke pool aan untapped talent er rondloopt in Nederland. Zonder per se een mooi gepolijst CV, maar juist met een eigen perspectief op de wereld en met oorspronkelijke creativiteit in het bloed. Want ons vak heeft de power om het verschil te maken, daar geloof ik echt in.’

Verbinden
Leroy Niemel, mede-oprichter Amaru: ‘Ons bureau staat voor het verbinden van verschillende leefwerelden en het overstijgen van grenzen. Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt om buitengesloten te worden, terwijl er wel van je creativiteit gebruik gemaakt wordt. Ik heb veel geleerd van mijn tijd binnen de fashion industrie en die lessen wil ik doorgeven. Enerzijds aan de nieuwe generatie jong talent en anderzijds aan de huidige leiders binnen de creatieve industrie. Het is mijn missie om ervoor te zorgen dat het normaal is voor mijn dochter, dat onze sector over twintig jaar vol zit met mensen die op haar lijken. Op alle posities.’

De komende periode gaat het team van Amaru aan de slag met de werving van talent en het ontwikkelen van de eerste projecten. De diensten waar het nieuwe bureau zich nu op focust zijn enerzijds Cultural Consultancy, waarin strategisch en creatief samengewerkt wordt aan projecten via de Ace bureaus, en anderzijds trainingsprogramma's die worden aangeboden op het gebied van DE&I.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken