ODB en WWF lanceren Rangers merkcampagne: Ga Mee Op Avontuur

ODB en WWF lanceren Rangers merkcampagne: Ga Mee Op Avontuur
  • Bureaus
  • 18 apr 2023 @ 09:44
  • Link
  • ODB
    ODB

    The new generation agency for brands
    ODB
  • Geen tag
  • 18 apr 2023 @ 09:44
  • ODB

Rangers is het jeugdlabel van het Wereld Natuur Fonds (WWF). Met de missie om zoveel mogelijk kinderen in Nederland enthousiast te maken voor wereldwijde natuurbescherming is het al vele jaren dé club in Nederland voor kinderen met liefde voor wilde dieren.

Om ervoor te zorgen dat Rangers optimale aansluiting blijft houden met de belevingswereld van kinderen, lanceren de new generation agency On a Daily Basis (ODB) en WWF de merkcampagne ‘Ga Mee Op Avontuur’. Via de link zijn alle creatieve assets inclusief de TVC te bekijken.

In de campagne wordt tevens het nieuwe merkpersonage ‘Chi’ geïntroduceerd.

Chi is niet zomaar een Panda volgens WWF. Chi is een echte Ranger. En een Ranger wordt je niet zomaar. Een Ranger heeft een missie. Een Ranger wil op pad, ontdekken en opkomen voor wilde dieren. Een Ranger wil op avontuur om samen de natuur over de hele wereld te beschermen. Iedereen heeft het in zich om een Ranger te zijn en Chi neemt je hierin mee.

De campagne is naar eigen zeggen ‘vormgegeven op basis van een opgefriste merkidentiteit, die het energieke, kleurrijke en stoere karakter van het Rangers-merk sterker benadrukt.’ Ook de kernwaarde ‘samen’ is sterker teruggebracht in de nieuwe merkcommunicatie, aldus ODB.

Met de lancering van de hernieuwde positionering ‘Ga Mee Op Avontuur’, de frisse creatieve stijl en de introductie van ‘Chi’ als merkpersonage zorgen ODB en WWF naar eigen zeggen ‘dat Rangers optimale aansluiting blijft houden bij zowel kinderen als hun ouders.’

Yonah van Andel, mede-eigenaar bij ODB: ‘We zijn erg enthousiast over de vernieuwde positionering en visuele stijl van het bekende WWF Rangers merk. Samen met creatief directeur Maikel Botterman en het creatieve team geloven we stoere kinderen te kunnen inspireren om de natuur te beschermen voor vandaag en morgen.’

Wendy Wingelaar, CMO bij WWF: ‘Klimaatverandering en verlies van natuur raken ons allemaal, daarom is natuurbescherming relevanter dan ooit. Veel kinderen komen dan ook graag in actie en samen met Chi wordt dat leuker en impactvoller dan ooit.’

De campagne zal te zien zijn op diverse kanalen, waaronder op tv, sociale media en OOH en online media. Deze mediaruimte wordt mede mogelijk gemaakt door speciale NGO-aanbiedingen. 

 

 



ODB

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken