Squarespace bundelt krachten met Martin Scorsese voor Super Bowl commercial
- Bureaus
- 9 feb 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodSportmarketingSponsoring
- 9 feb 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Website-service Squarespace heeft voor de tiende keer op rij een plek weten te bemachtigen in het duurste commercialblok van het jaar, die van de Super Bowl. Dit keer met niemand minder dan Martin Scorsese, die de reclame heeft geregisseerd en zelf de hoofdrol speelt. 'Let's go big.'
De samenwerking moest tot een 'buitenaards sterke' Super Bowl commercial leiden, zeggen de makers. Squarespace, het op design gerichte platform dat ondernemers helpt bij het opbouwen van bedrijven en merken online, onthult nu al deze Super Bowl-campagne met daarin de Oscar-winnende regisseur. De 30 seconden durende spot, getiteld 'Hello Down There', wordt uitgezonden tijdens de eerste helft van Super Bowl LVIII aanstaande 11 februari 2024.
Squarespace helpt naar eigen zeggen miljoenen ondernemers wereldwijd om succesvol te zijn. Binnen de commercial worden de services van Squarespace op ludieke wijze vertaald. De commercial laat zien hoe het platform wordt ingeschakeld door buitenaardse wezens die de aandacht willen trekken van de miljarden aardbewoners hier beneden.
Buitenaardse wezens maken eindelijk contact
Onder de regie van Scorsese biedt 'Hello Down There' volgens de makers een grappige kijk op hoe wij binnen onze drukke digitale levens niet zien dat de buitenaardse wezens contact met ons proberen te maken. Ze worden steeds meer gefrustreerd totdat ze besluiten het beste aardse gereedschap te gebruiken om op te vallen: een Squarespace-website! Door gebruik te maken van het Squarespace-platform hebben de buitenaardse wezens een domein veiliggesteld en een unieke website gebouwd met Fluid Engine, de eenvoudigste manier om online creativiteit uit te drukken. Een website maakte de buitenaardse wezens vindbaar en zichtbaar; het maakte hen echt.
'At my age, it's a stretch finding a directorial debut. When Squarespace first approached me to create a spot, I thought this was my shot', aldus Martin Scorsese. 'Let's go big, let's do something out of this world - space guys building a website. I'm a New Yorker. We're busy, always on the move. Would we even notice extraterrestrials living among us? It's going to launch on this show called Super Bowl? Supposed to be big.'
David Lee, Chief Creative Officer bij Squarespace, vult aan: 'At Squarespace, we have always said that an idea isn't real until you make a website for it... It's been an honour to work alongside the cinematic legend Martin Scorsese to bring this insight to life through his lens for our 10th Super Bowl campaign. Our focus on design and creativity has always been at the heart of our business and the reason why people choose us - and nothing illustrates this more than our Super Bowl campaigns.'
De Super Bowl-campagne staat volgens Squarespace centraal in een grotere marketingactie die wil benadrukken hoe belangrijk het is om een professionele online aanwezigheid te hebben. Naast de uitzending op de speeldag bevat de campagne een uitgebreide wereldwijde contentmarketing vóór en na de grote wedstrijd, gepromoot via digitale en sociale media gedurende de eerste helft van 2024. Andere elementen van de campagne zijn een verlengde versie van de in-game spot, speciale filmposters, evenals aanvullende videomateriaal, waaronder een komische shortfilm met Martin Scorsese en zijn dochter Francesca Scorsese over het maken van een Squarespace-website. Francesca regisseerde ook een kijkje achter de schermen van het productieproces van de reclamespot.
Als onderdeel van de campagne lanceerde Squarespace een nieuwe speciale editie website-template 'Hello Down There' gebouwd op Fluid Engine, met een sci-fi geïnspireerd ontwerpsysteem en biedt dynamische handelskenmerken, waaronder een online winkel, cursussen en afspraken via Acuity Scheduling.
'Voor iedereen die zijn buitenaardse idee of bedrijf werkelijkheid wil maken, maakt een website het echt', vertelt Lee, 'Of je nu ondernemer of een buitenaards wezen bent, Squarespace heeft alle tools die je nodig hebt om op te vallen en succesvol te zijn. Van het veiligstellen van je domein, het bouwen van een mooie en geïntegreerde online aanwezigheid tot het runnen van je online bedrijf, Squarespace maakt het eenvoudiger dan ooit om te beginnen.'
De primeur van de eigenlijke film is zondag tijdens de Super Bowl, maar bij ons al in onderstaand venster te zien. Prettige wedstrijd.
(PvWK)
- Om meer te weten te komen over de campagne of een website te bouwen met de aangepaste 'Hello Down There'-template, kan hier worden geklikt.
- Lees en kijk verder op MarketingTribune: ALLE Super Bowl 2024 commercials en teasers
Over Squarespace
'Squarespace is een op design gericht platform dat ondernemers helpt merken en bedrijven online te bouwen. We voorzien miljoenen klanten in meer dan 200 landen en gebieden van alle tools die ze nodig hebben om een online aanwezigheid te creëren, een publiek op te bouwen, te genereren en hun bedrijf op te schalen. Ons assortiment aan producten varieert van websites, domeinen, e-commerce en marketingtools, evenals tools voor planning met Acuity, het creëren en beheren van sociale media-aanwezigheid met Bio Sites en Unfold, en bedrijfsbeheer in de horeca via Tock. Voor meer informatie, bezoek www.squarespace.com.'
(bron: Spice PR)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VGZ vervolgt campagne met Eva Eikhout05-11-2024
- Adnight pakt na Amsterdam en Brussel... 04-11-2024
- ‘Digitaal knooppunt’ maakt... 31-10-2024
- De toenemende groei van podcasts en... 30-10-2024
- ANWB zet captcha in bij... 29-10-2024
- Gouden Zaag 2024 van start25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing