Easyjet viert 10-jarig jubileum op Schiphol met ‘Flying Cake’

Easyjet viert 10-jarig jubileum op Schiphol met ‘Flying Cake’
  • Bureaus
  • 10 apr 2025 @ 07:50
  • Link
  • Kel Koenen
    Kel Koenen

    Hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan van haar basis op Schiphol lanceerde Easyjet samen met creatief communicatiebureau The Romans een opvallende en lokaal gewortelde activatie: de Flying Cake. De actie, een ode aan de Nederlandse traditie van verjaardags­traktaties, vormt de kern van een campagne die inzet op merkbekendheid, relevantie én PR-impact.

De campagne sluit aan bij EasyJet’s merkplatform Get Out There, dat draait om plezier, spontaniteit en het toegankelijk maken van reizen. Met de Flying Cake brengen Easyjet en The Romans deze waarden letterlijk op smaak: het luchtige, wolkachtige taartje werd speciaal ontwikkeld met de Amsterdamse koffiespot Yusu en bevat smaken geïnspireerd op drie populaire bestemmingen van de airline, gekozen door de Yusu-community. Ieder taartje gaf bovendien kans op het winnen van vliegtickets.

Lizzie Davies, Head of Marketing bij Easyjet, noemt de activatie een viering van de band met Nederland: ‘Schiphol is inmiddels al tien jaar een belangrijke thuisbasis voor ons. Met de Flying Cake hebben we die relatie op een originele manier gevierd – dicht bij de mensen, met een knipoog naar Nederlandse gewoontes én helemaal in lijn met onze Get Out There-spirit.’

‘Door het samenbrengen van smaak en reizen in een creatieve samenwerking met een geliefde lokale hotspot, hebben we Easyjet een plek gegeven in het dagelijks leven van Amsterdammers’, zegt Sophie Nicholson, partner bij The Romans. ‘Het resultaat? Zichtbaarheid in grote lifestylemedia en een sterke connectie met de lokale community.’

De Flying Cake was van 5 tot en met 10 april exclusief verkrijgbaar bij Yusu. De opbrengst gaat volledig naar Unicef, de vaste goede doel-partner van Easyjet. De activatie leverde publicaties op in onder meer Elle, Foodies en Barts Boekje, en genereerde een gecombineerd bereik van ruim 9 miljoen mensen via media en social posts.

Credits
Concept, design & executie: The Romans
Activatiepartner: Yusu
Fotografie: Il Soo van Dijk

Kel Koenen

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken