Triodos banking app toont impact beleggingen

  • Content
  • 6 apr 2022 @ 10:07
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Beleggers bij Triodos Bank kunnen nu direct zien welke impact ze creëren met elke euro die ze hebben geïnvesteerd in een van de beleggingsfondsen van de bank. Dit is mogelijk dankzij een grondige update van de Triodos Mobile Banking app.

Naast rekeningoverzichten en rendementen brengt de app nu ook heel helder in beeld wat beleggen via Triodos in beweging zet. Zo zien klanten per fonds bijvoorbeeld hoeveel CO2 ze met hun belegging vermijden of hoeveel KWh duurzame energie wordt opgewekt. Of het aantal duurzame maaltijden of sociale voorzieningen dat hun belegging mogelijk maakt. Maar ook als je belegging tot afval leidt, toont de app dat transparant. Bovendien is in de app per beleggingsfonds zichtbaar welke Sustainable Development Goals Triodos-beleggers ondersteunen. Daarnaast kun je met app altijd en overal beleggingstransacties doen.

Vanaf juni zien ook spaarders bij Triodos Bank op individueel niveau de impact die hun spaargeld via kredietverlening aan duurzame ondernemers en groene hypotheekleningen genereert. Naast de impact van hun geld, krijgen klanten in de app dan ook info te zien over de duurzame ondernemers en projecten die dankzij de spaar- en beleggingsklanten van Triodos zijn gefinancierd.

Missie
Greo Belgers, groepsdirecteur marketing van Triodos Bank: ‘Onze klanten hebben de bewuste keuze gemaakt om de missie van Triodos Bank te steunen om positieve impact te maken met geld. We maken die missie nu op individueel niveau heel concreet en tastbaar door te laten zien welk effect elke euro heeft. De app helpt klanten daarbij meer bewuste keuzes te maken. Eerst door de impact te laten zien en daarbij tips en suggesties te geven. In een later stadium worden er alternatieven geboden. Ons doel is innovatie nadrukkelijk in te zetten op gebieden die direct verbonden zijn met onze missie. De app is daar een goed voorbeeld van. Hiermee bevestigen we onze positie als duurzame frontrunner in de markt.’

De eerste updates worden uitgerold in Nederland en België. Daarna volgen Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken