Pepsi en Vrumona lanceren grote omni-channel Meals campagne

Pepsi en Vrumona lanceren grote omni-channel Meals campagne
  • Food-en-retail
  • 16 apr 2025 @ 08:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Geen tag

Na de re-branding campagne van 2024 waarin het merk een volledig nieuwe visuele identiteit kreeg, lanceren Pepsi en Nederlandse merkhouder Vrumona nu de eerste 'Meals' campagne met de titel 'Better With Pepsi' in Nederland. Deze grootste 360-campagne sinds jaren loopt nu global en is te zien op o.a. televisie, online, de winkelvloer en in de horeca.

Bijzonder aan deze campagne is volgens de betrokkenen dat elementen uit de global Pepsi campagne gecombineerd worden met lokale relevantie. 'Zo hebben PepsiCo Nederland en Vrumona in samenwerking met twee lokale influencers een eigen concept ontwikkeld waar een unieke diner beleving tot leven wordt gebracht. Consumenten maken bij aankoop van een Pepsi product kans op één van deze ultieme diner ervaringen. Denk aan een avontuurlijk diner in een pretpark of een creatief diner in de natuur.'

Ook richt Pepsi zich met deze campagne voor het eerst volledig op het eetmoment van de consument. 'Zestig procent van cola wordt namelijk geconsumeerd met een maaltijd, blijkt uit onderzoek van Kantar'. In deze campagne staat de 'perfecte match' tussen Pepsi en food centraal.

Evelien Magnin, Marketing Director bij frisdrankproducent Vrumona – licentiepartner van PepsiCo – licht toe: 'Maaltijden zijn hét moment waarop frisdrank een grote rol speelt. De geweldige smaak van Pepsi Zero en food zijn de perfecte match, of het nu gaat om een gezellige weekend-BBQ, shared dining met vrienden of een snelle afhaalmaaltijd. Met deze 360-graden campagne brengen we daar verandering in.'
(PvWK | beeld: vrumona)

Beeld uit de nieuwe Pepsi campagne

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken