Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase

- Bureaus
- 17 apr 2025 @ 14:55
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 17 apr 2025 @ 14:55
- Kel Koenen
Dr. Oetker heeft creatief bureau Chase ingeschakeld voor de introductie van hun nieuwe pizzaconcept Suprema – een diepvriespizza van premium kwaliteit, geïnspireerd op het Napolitaanse pizzabakkersambacht. De samenwerking ging direct groots van start met een opvallende merkactivatie op station Utrecht Centraal.
Het doel? Vooroordelen over diepvriespizza’s ontdooien – letterlijk én figuurlijk – en consumenten overtuigen met een smaakvolle ervaring. ‘Met Suprema brengen we een diepvriespizza van Napolitaanse topkwaliteit naar de supermarkt’, stelt Joost van den Berg, Head of Marketing bij Dr. Oetker. ‘Precies daarom staat deze activatie helemaal in het teken van "proeven = geloven" en is het een waardevolle toevoeging aan onze mediamix om trial te realiseren.’
De activatie – een stijlvol uitgiftepunt met marmeren details en klassieke vrieskasten – stond tien dagen lang op het stationsplein van Utrecht Centraal. Daar werden dagelijks meer dan 5.000 pizzapunten uitgedeeld, wat resulteerde in een totaal van 50.000 samples. Het is de eerste keer dat op deze prominente locatie afgebakken eten werd geserveerd: een primeur voor zowel Dr. Oetker als NS Stations.
Ook bij Chase heerst tevredenheid over de start van de samenwerking. ‘We zijn ontzettend trots op deze samenwerking met Dr. Oetker en op de impact van de activatie’, zegt Jaimy Lenssen, Account Director bij Chase. ‘We hebben een concept ontwikkeld waarin creativiteit, herkenbaarheid en merkbeleving samenkomen. De knipoog naar het vriesvak, maar dan in een premium, opvallende setting. Dit past perfect bij het kwaliteitsverhaal van Suprema. En eerlijk is eerlijk: ze zijn écht lekker.’
Suprema is verkrijgbaar in drie varianten: Salame Romano, Cinque Formaggi en Calabrese & ’Nduja Tipo, onder andere bij Albert Heijn, Plus en Dirk.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management