Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma 'Feel Good Food Club'

- Food-en-retail
- 18 apr 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 18 apr 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
La Place heeft een vernieuwde app, met als blikvanger het nieuwe loyaliteitsprogramma: de Feel Good Food Club. Met dit programma zet La Place een stap in de nieuwe strategie van de foodserviceformule om meer te innoveren en een jongere doelgroep aan te spreken met een persoonlijker en aantrekkelijker aanbod. De met consent verzamelde first party data versterkt dit retailmedium.
De Feel Good Food Club vervangt het oude Extraatjes-programma in de voormalige La Place app. In het nieuwe programma sparen 'members' automatisch punten: per bestede euro ontvangen zij 10 punten. Deze punten kunnen ingewisseld worden in de shop in de app, waar gasten zelf vouchers kunnen claimen voor gratis producten of korting. Dit kan in de meeste gevallen al na twee of drie bezoeken.
Zelf kiezen wat je wil
'Wat dit nieuwe loyaliteitsprogramma zoveel beter maakt, is dat members zelf kunnen kiezen welke producten ze gratis willen. In het oude programma kregen members met een extraatje meestal korting op een product dat zij niet zelf kozen, en niet samenhing met eerdere aankopen of voorkeuren. Met de Feel Good Food Club houden we wél rekening met de voorkeuren van onze gasten', aldus Lindsey Visser, manager Brand & Marketing bij La Place.
Nieuwe koers, gericht op jongere doelgroep
De nieuwe app en het bijbehorende loyaliteitsprogramma maken deel uit van de vernieuwde koers die La Place is ingeslagen sinds de verzelfstandiging van Jumbo. Met deze strategie wil La Place directer in contact staan met haar doelgroep en de klantrelatie versterken. Het nieuwe loyaliteitsprogramma speelt daarbij een centrale rol, door actief de dialoog met gasten aan te gaan. Hierbij richt de foodserviceformule zich nadrukkelijk op een jonger publiek, zonder daarbij de trouwe, bestaande klanten uit het oog te verliezen.
Visser: 'Een spaarprogramma op basis van punten sluit beter aan bij de belevingswereld van een jongere doelgroep. Daarnaast voegen we spelelementen toe, zoals Spin the Wheel, waarmee leden prijzen of extra punten kunnen winnen. Ook voor onze loyale, oudere gasten biedt het programma voordelen, omdat frequente bezoeken nu structureel beter beloond worden. Ook zij sparen voor hun favoriete La Place gerechten en dranken.'
Doneren aan goede doelen
Members kunnen er ook voor kiezen om hun punten te doneren aan Stichting Jarige Job. Voor veel kinderen betekent hun verjaardag een feestelijke dag, maar voor honderdduizenden kinderen in armoede is dat niet zo vanzelfsprekend. Stichting Jarige Job verrast deze kinderen op hun verjaardag met een verjaardagsbox ter waarde van 35 euro. Later dit jaar hoopt La Place meer goede doelen aan het programma toe te voegen.
Welkomstbonus: niemand begint op nul
De vernieuwde La Place-app is vanaf nu beschikbaar in de App Store en Google Play, meldt de formule. Nieuwe en bestaande 'members' ontvangen bij aanmelding een welkomstbonus van 100 punten. Gebruikers van de oude app hoeven niets te verwijderen; een update is voldoende. Alle nog geldige extraatjes van de oude app worden automatisch omgezet naar een evenredig aantal punten in het nieuwe systeem, belooft La Place over het vernieuwde retailmedium.
Over La Place
'Sinds 1987 is La Place een succesvolle foodserviceformule waarbij natuurlijke, dagvers, ambachtelijk bereide en huisgemaakte gerechten de hoofdrol spelen. La Place combineert het beste van de markt met een (selfservice)restaurant. Sinds de oprichting speelt La Place in op de trend van verse en lekkere voeding. Zo werken de professionals enkel met verse grondstoffen en worden eigen, unieke recepten voor de ogen van de gast bereid. La Place heeft naast 60 vestigingen in Nederland ook locaties in de Verenigde Staten, Canada, Spanje, en Denemarken.'
Vanaf vandaag t/m maandag 21 april (Tweede Paasdag) loopt een speciale PAASACTIE voor RMD en krijgt iedereen € 100,- korting op een ticket. Klik hier!
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retailmedia
- Jumbo
- app
- merk
- digital
- Jumbo
- loyalty
- retail
- manager
- Brand & Marketing
- Lindsey Visser
- La Place
- Feel Good Food Club
- gasten
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Hema lanceert campagne Het Thuistoilet tegen wc-tekort op...
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
- Primark leert jongeren naaien17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management