[column] Hoe staan jouw sterren dit jaar?
- Content
- 19 jan 2022 @ 10:12
- Link
-
Sak van den Boom
adviseur, expert contentmarketing
zelfstandig ondernemer - Geen tag
- 19 jan 2022 @ 10:12
- Sak van den Boom
‘Dit is het moment om de diepte in te gaan. Heb je kraakhelder wie jij bent als bedrijf of persoon? Waar jij voor staat? En hoe jij mensen helpt? En belangrijker nog: zijn jouw doelen in lijn met het bedrijf of de persoon die jij aan het worden bent?
Als jij hoge doelen voor jezelf hebt gesteld, gaat het niet meer zozeer over hoe je die kunt bereiken, het gaat meer over wie jij moet zijn om jouw doelen te bereiken.’ Dit is een van de tips die vorige week te lezen waren op marketingfacts in een verhaal van Denise Pellinkhof. ‘Dit wordt het jaar van zelfkennis en persoonlijke ontwikkeling. Ga je hier bewust mee aan de slag en kun je dit effectief inzetten, dan heb je niet een kleine, maar een extreme voorsprong. Jupiter staat namelijk een groot deel van het jaar samen met Neptunus in Vissen wat bewustwording en zelfinzicht brengt. De planeten geven onze behoefte aan groei en ontwikkeling duidelijk aan. Dat kunnen we perfect inzetten om van onszelf een nog krachtiger, authentieker en persoonlijk merk te maken waar mensen zich mee willen verbinden. Investeer in de personal brands en persoonlijke ontwikkeling van jouw mensen en je hebt de meest sterke community ooit.’
Horoscopen zijn voor mij tot nu toe bladvullers en vermakelijk entertainment voor dames of vrouwen zoals dat tegenwoordig heet. Maar toch triggert bovenstaande om even te googlen op jaarhoroscoop. Daar lees ik hetzelfde over Jupiter en Neptunus in het sterrenbeeld Vissen.
Verder: Dit jaar vinden er twee Solar eclipsen (30 april in Stier en 25 oktober in Schorpioen) en twee Lunar eclipsen (16 mei in Schorpioen en 8 november in Stier) plaats. De kern van deze astrologische eclipsen is een diepe, persoonlijke verandering. Het jaar 2022 staat in het teken van zelfkennis. De positie van de planeten zal direct invloed hebben: je voelt dat je aan jezelf wil werken en jezelf wil verbeteren op verschillende vlakken. Juist de eclipsen zijn namelijk belangrijke momenten in ons leven.
Voor de Ram als vuurteken is er een grote behoefte om zichzelf in het licht te zetten. Een Ram heeft enorm veel levenskracht en wilskracht om dingen te bereiken in het leven. Hier vind je meer wat 2022 voor jou betekent.
Moeten we nu bij het aantrekken van talent of het werken voor klanten verjaardagskalenders gaan maken om meer inzicht te krijgen van de kansen en bedreigingen van samenwerkingen?
Voor het sterrenbeeld Maagd wordt 2022 een jaar van loslaten, oude gewoontes doorbreken, patronen van machteloosheid de deur uit doen en boosheid aan de kant zetten.
Ook het sterrenbeeld Kreeft staat een heel goed jaar te wachten. ‘Ook jij zult de invloeden van Jupiter en Neptunus ervaren, waardoor je je meer op je gemak voelt. Het wordt een jaar om uit de schaduw te stappen en eindelijk de vruchten te plukken van al het harde werken dat je afgelopen jaren hebt verricht.’ (Bron: Margriet.nl)
Het fenomeen sterrenbeeld houdt me een paar uur zoet. Ik ontdek dat er een site is waarop per sterrenbeeld is aangegeven welke beroep het beste bij je past. ‘Als weegschaal ben je sociaal, idealistisch en altijd op zoek naar harmonie. Je wil de wereld een mooiere plek maken. Als weegschaal ga je daarom meestal één van twee kanten op: de sociale kant of de creatieve kant.
Geschikte banen: grafisch vormgever, ontwerper, HR-manager, advocaat of sociaal werker.’ Ik beschouw het maar als een compliment. (Bron: nsmbl.nl)
Volgens de site 110pmagazine.nl ben ik als weegschaal ‘Charmant en vermakelijk. Een weegschaal neemt graag de verantwoordelijkheid en is heel geschikt voor leidinggevende functies. Problemen op de werkvloer worden vaak door een weegschaal opgelost.’ Sterke tekst.
Maar als ik uiteindelijk de teksten bij de verschillende sterrenbeelden lees, dan zouden die ook best passen.
‘Als er geen waarheid in astrologie zit, dan zou niemand er aandacht aan schenken’, aldus astrologen. De wetenschap haalt astrologie dan wel onderuit, toch zijn er genoeg mensen die nog steeds in astrologie geloven. Er zijn zelfs CEO’s die astrologen consulteren bijvoorbeeld voor een nieuw product wordt gelanceerd.’
De verjaardagen van belangrijke relaties, zakelijk en prive, in je agenda kan geen kwaad. Wat aantekeningen daarbij over de sterrenbeelden en bijbehorende voorspellingen, levert in ieder geval mooi gespreksstof. Mijn kleinkind van zeven vroeg van de week hoe je een gesprek begint met iemand die je nauwelijks kent. Als je het sterrenbeeld kent plus bijbehorende verwachtingen, is het in ieder geval niet zo moeilijk om een gesprek te beginnen. Zelfs digitaal. Je bent so wie so zeker van een glimlach of een opgestoken duimpje.
-
Sak van den Boom
- Werkt bij: zelfstandig ondernemer
- Functie: adviseur, expert contentmarketing
- Website:https://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- EasyToys domineert straatbeeld met gewaagde adventskalenders
- KPN tv-app uitgebreid om voetballiefhebbers te trekken
- Jan magazine en Hema winnen Best Use of Content Commerce award
- 65 jaar Barbie: geen pensioen, wel een boek
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
Laatste Nieuws
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
- Jan magazine en Hema winnen Best Use... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing