Sak van den Boom

Sak van den Boom
Werkt bij: zelfstandig ondernemer
Functie: adviseur, expert contentmarketing

Biografie Als senior expert in customer media en contentmarketing en als succesvol ondernemer is Sak van den Boom op dit moment toezichthouder en adviseur van verschillende bedrijven en stichtingen.

Sak van den Boom is een van de grondleggers van customer media in Europa. Hij begon zijn arbeidzame leven als redacteur en hoofdredacteur bij VNU (nu Sanoma). In 1979 vestigde hij zich als zelfstandig ondernemer en begon het bedrijf dat later uitgroeide tot vdBJ Communicatie Groep (nu VDBJ). Hij verkocht zijn belang in vdBJ in 2003 en vestigde zich als adviseur. Hij was in 2004 initiatiefnemer van de bijzondere leerstoel content marketing aan de UVA, en zat acht jaar in het curatorium ter ondersteuning van de leerstoel. Hij schreef diverse boeken over customer media en organiseerde het jaarlijkse Customermediacongres en de Nationale Coverdag. In 2007 kreeg hij de Lucas Ooms Prijs voor zijn innovatieve werk in de custom publishing business in binnen- en buitenland. In 2013 werd hij door vakgenoten gelauwerd met de Grand Prix d'Excellence.

 

Recente artikelen van Sak van den Boom

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken