[column] Pretty in pin #12

  • Design
  • 4 apr 2019 @ 09:58
  • Link
  • Edwin Visser
    Edwin Visser

    medeoprichter, directeur
    SOGOOD
  • Packaging design

Deel 12 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.

Met nummer 12 is het dozijn vol en daarmee is dit de laatste aflevering van de serie Pretty in pin. Aardig om te eindigen met verpakkingen uit de jaren zestig en dit door te trekken naar de huidige tijd. Steeds meer is er de discussie wat van een verpakking overblijft op de digitale kanalen. De verpakking wordt gereduceerd tot postzegelformaat en wat blijft er dan over van alle details waar de leverancier en de designer zo op gezwoegd hebben? Conclusie is dat er óf een aparte variant komt voor de digitale wereld óf dat verpakkingen weer simpeler moeten worden, zodat ze ook klein afgebeeld goed blijven communiceren. Wat is het dan leuk om met die ogen van nu te kijken naar de verpakkingen van toen. Een rijtje dat de kracht van design illustreert.











Dit is deel 12 en de laatste van de serie op basis van het jaren ’60 speldjes archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.

Edwin Visser

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken