Hero introduceert fruit op een stokje en bevroren sap
- Food-en-retail
- 1 mrt 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- IntroductieMerkenConcept
- 1 mrt 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
Nieuw in het schap bij Albert Heijn: Hero-ijsjes en bevroren sap. Bevroren sap is het dichtst bij zelf geperst sap, meent het fruitmerk: 'Eigenlijk is het verser dan alle verse sappen die voorverpakt zijn, want die zijn al langer onderweg geweest. Het ijs heet fruit op een stokje, 'want dat is wat het is'. Ontwerpbureau Proud ontwikkelde het design.
Hero wil weer terug naar de oorsprong waar expertise, transparantie en ondernemerskracht belangrijke waardes waren en weer worden voor het succes van het merk. Dat betekent dat niet alleen het merk, identiteit en design maar vooral de producten onder de loep zijn genomen en gekeken is naar formuleringen en beloftes. Samen met Fitzroy, Flair en PROUDDesign is hier intensief aan gewerkt.
De Hero ijsjes stromen momenteel in, de sappen in week 11 (eind maart).
De introducties passen in de spannende plannen die Yorick van Baarsel, marketing manager van Hero, heeft met zijn merk. Meer daarover leest u in de volgende MarketingTribune. Hier vast het uiterlijk van de nieuwigheden.
De kracht van fruit moet worden verbeeld door het vertrouwde en reto logo (de 'r' is een conservenblikje) te vangen in een fruitsticker. De essentie 'Hero is fruit' moet hiermee direct duidleijk zijn. De slogans bevestigen dit ook. De merk-fruit-sticker speelt een centrale rol in de nieuwe identiteit en is bedoeld om alle producten met elkaar te verbinden.
Fruit op een stokje
De naam geeft aan hoe duidelijk en direct Hero wil en kan zijn. Met 92% en 89% fruit claimt het merk de hoogst geconcentreerde fruitijsjes. In het design wordt deze eerlijkheid ondersteund door de menselijke, getekende stijl.
Fruitsap uit de vriezer
De pure vorm van de vrucht is hier gebruikt om duidelijk te maken dat het om echt, vers fruitsap gaat. De transparante pouch (schenkzak) met schenktuit is vernieuwend en handig. Je ziet dat het vers ingevroren is. De vorm van de vrucht komt tot stand door de woorden "pluk-pers-bevries-ontdooi-drink".
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Vrumona neemt GiG Drinks over 12-02-2025
- Peulvruchten centraal bij Albert... 10-02-2025
- Lidl en Vrumona winnaars eerste... 10-02-2025
- Jacky van Dijk van Pringles: 'Focus... 10-02-2025
- [onderzoek] Gemak en nabijheid... 06-02-2025
- Droste-effect mogelijk ten einde05-02-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day