Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen

Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen
  • Food-en-retail
  • 12 jul 2024 @ 16:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMerkenMarketing

De Unilever-kantoren in Londen en Rotterdam worden het hardst getroffen bij een voorgenomen a.s. personeelssanering, meldt de Financial Times op basis van een interne video. Het gaat in totaal om 3200 banen.

Unilever heeft tegenover de NOS het bericht uit de Financial Times bevestigd. Een woordvoerder zegt dat er de komende weken gesprekken zullen zijn met medewerkers over de mogelijke gevolgen. 'We kunnen nu nog geen specifieke aantallen per land geven, ook niet voor Nederland, omdat het consultatieproces nog moet beginnen.'

In de Europese kantoren van Unilever werken momenteel 10.000 tot 11.000 mensen. Unilever bevestigt de 'grote bezorgdheid' onder het personeel. 'We doen er alles aan om iedereen te ondersteunen tijdens deze veranderingen', aldus de fmcg-merkproducent, die van origine half Nederlands en half Brits was en nog steeds geldt als een kraamkamer van topmarketeers. Merken ontwikkelen, maken en verhandelen is immers Unilevers belangrijkste asset.

In maart 2024 kondigde Unilever al een pittige reorganisatie aan. Wereldwijd zullen ongeveer 7500 kantoorbanen verdwijnen, waarmee het bedrijf hoopt in drie jaar tijd ongeveer 800 miljoen euro te besparen. Activistische aandeelhouders zouden de sanering aanjagen.
(PvWK, bronnen: FT, NOS en Unilever | beeld: Arild Vågen - Unilever House Londen - own work, Wiki commons)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken