Scapino lanceert nieuwe positionering
- Food-en-retail
- 22 feb 2022 @ 11:27
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 22 feb 2022 @ 11:27
- Sjaak Hoogkamer
Scapino komt met een nieuwe positionering en merkcampagne. De schoenen en (sport)kleding retailer wil ‘toegankelijker worden voor een bredere doelgroep.’
Als onderdeel van deze strategie is een update van de 175 winkels in volle gang. Naast de nieuwe winkelbeleving krijgt nu ook het merk een update.
Scapino staat naar eigen zeggen ‘al sinds de oorsprong in 1974 voor een kwalitatief en betaalbaar schoenassortiment voor iedereen.’ Jordi Hillenga, marketingmanager bij Scapino: ‘Toch kennen maar weinig mensen het verhaal achter de formule. Om het merk aantrekkelijker te maken voor meer mensen, heeft Scapino Persuade gevraagd de merkidentiteit op te frissen. Inclusief een update van een nieuwe visuele stijl die 360 graden kan worden door vertaald. Daarnaast is er een merkcampagne ontwikkeld.’
De campagne is crossmediaal te zien en horen op tv, social media, online, in folders en in de winkels. Abovo Media is verantwoordelijk voor de media.
Michiel Rijshouwer, creatief directeur van Persuade: ‘De beweging die we willen maken met het Scapino-merk vraagt om een holistische aanpak. We hebben een sterke basis neergezet voor het merk. En pakken alle touchpoints en de totale klantbeleving aan. Daarnaast hebben we een meerjarige campagne ontwikkeld met het thema Neem die stap. Scapino. Basisgedachte is dat Scapino met goede kwaliteit schoenen voor lage prijzen de mogelijkheden voor mensen vergroot. En dat nieuwe schoenen vaak het begin zijn van een nieuw avontuur. Zoals beginnen met hardlopen, een nieuwe carrièrestap maken of op je 85e het Pieterpad lopen. Met de nieuwe campagne moedigt Scapino mensen aan deze stappen te nemen.‘
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blokker failliet verklaard door Rechtbank Amsterdam
- Kruidvat voor tweede keer ABN Amro Retailer of the Year
- Nieuw winkelconcept Bever wil retail en consumptie herdefiniëren
- Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck
- Oot Granola in zee met Yvette van Boven
- CMO in het diepe: Bram van IJsel Smits van De Koffiejongens
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Het jongetje en de... 20-11-2024
- HQ voormalige ijsdivisie Unilever... 18-11-2024
- 187 AH to gos vieren verjaardag15-11-2024
- Dr. Oetker bakt voor Stichting... 15-11-2024
- CMO in het diepe: Bram van IJsel... 14-11-2024
- Blokker failliet verklaard door... 13-11-2024