Els Dijkhuizen (Heineken): 'Merk Amstel krijgt opfrisbeurt'

Els Dijkhuizen (Heineken): 'Merk Amstel krijgt opfrisbeurt'
  • Food-en-retail
  • 25 mrt 2022 @ 05:45
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vanaf 1 mei staan de Vrienden van Amstel Live alsnog in de Ahoy. Normaal is dat in januari, maar toen regeerde corona nog. Tegelijk met de opening van ‘de grootste kroeg van Nederland’ krijgt het biermerk Amstel in mei a.s. een ‘opfrisbeurt’.

Dijkhuizen maakte in maart 2021 haar entree als CMO Heineken Nederland en toen al vond ze dat het merk Amstel ‘er niet goed bij stond.’

Met de extra concertreeks van de Vrienden in mei aanstaande is dit volgens haar een goed momentum om de redesign van Amstel door te voeren. ‘Het merk was toe aan een opfrisbeurt. Het kan allemaal net iets lekkerder en beter. Het is niet heel ingrijpend, maar subtiel. De verbeterde uitstraling van Amstel met als motto een goed gebrouwen pilsje, zie je straks concreet bij de fles, het glas, maar ook in de packaging, cafés en bars.’

Café Hesp aan de Weesperzijde in Amsterdam – recentelijk flink verbouwd - is wat Dijkhuizen betreft een perfect voorbeeld hoe een Amstelkroeg eruit moet zien. En dus ook niet geheel toevallig de plek van de persconferentie voor de Vrienden van Amstel live.

De extra concertreeks van de Vrienden in mei  is volgens Dijkhuizen ‘zeer belangrijk voor het merk Amstel.’ ‘Het merk is alles waar de Vrienden voor staan en na een afwezigheid van 2 jaar was dit toch een groot gemis. Intrinsiek hoort vriendschap heel erg bij Amstel. Je drinkt dit biertje samen en je geniet van muziek. Nu alle coronamaatregelen zijn opgeheven is dit het moment om die vriendschap weer volop te vieren.’

Volgens Dijkhuizen hebben Ahoy en de Nederlandse artiesten direct volop meegewerkt om het muziekspektakel in mei mogelijk te maken. Voorlopig gaat het om 8 avonden, er volgen er wellicht meer.

De extra shows voor de 24ste editie van De Vrienden van Amstel Live zullen plaatsvinden op 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8 en 9 mei. De kaartverkoop hiervoor start aanstaande zaterdag, 26 maart, om 10.00 uur via www.vriendenvanamstellive.nl en ticketing partner Paylogic.

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken