Winnaars Gerety Awards 2024 bekend, Dentsu Creative Amsterdam wint Grand Prix
- Bureaus
- 3 sep 2024 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 3 sep 2024 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Dentsu Creative Amsterdam is één van de winnaars van de Gerety Awards 2024. Het bureau kreeg de prijs voor de KPN-campagne Piece of Me.
In totaal werden er zeven Grand Prix awards toegekend aan de volgens de jury meest opvallende campagnes. Naast KPN waren dat Runner 321, We Are Ayenda, The Square Meter, My Japan Railway, The 100th Edition en WoMen's football.
Meer dan 200 juryleden uit 47 landen die dit jaar deelnamen aan de Gerety Awards 2024 hebben 7 Grand Prix, 24 Goud, 94 Zilver, 71 Brons toegekend, met 198 inzendingen die op de shortlist blijven. De jury's werden dit jaar gevierd op 15 verschillende locaties over de hele wereld.
De Grand Prix-winnaars
- Runner 321 voor adidas van FCB Canada in de categorie Work for Good Cut (Alternative)
- We Are Ayenda voor WhatsApp, van CreativeX, Meta US in de categorie Entertainment Cut (TV/Cinema)
- The Square Meter voor Hornbach van HeimatTBWA\ Duitsland Berlijn in de categorie Craft Cut (Production Design)
- The 100th edition voor Frankfurter Allgemeine Zeitung van Scholz & Friends Berlijn wint 2 GP’S in de categorieën Craft Cut (Photography) en Communication Cut (Print)
- My Japan Railway voor JR Group van Dentsu Inc. Japan in de categorie Craft Cut (Art Direction)
- WoMen's football voor Orange van Marcel Parijs in de categorie Communication Cut (Online Video)
- De campagne A Piece of Me voor KPN van Dentsu Creative wint zilver in de categorie Entertainment Cut en brons in de categorie Work for Good Cut.
Landen
De landen met de meeste awards in deze editie waren Duitsland, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Jung von Matt Duitsland wint de titel Global Agency of the Year met krachtige campagnes zoals The first trademark that stops trading Nazi merch voor Laut gegen Nazis, Merry Easter voor Edeka, The Bigger Draw voor Hamburg Marketing, Tramway to Love voor BVG, Father & Son Film voor BMW en Goals everywhere voor adidas, onder andere.
Rights against the Right - The first trademark that stops trading Nazi merch was ook de meest bekroonde campagne in het algemeen, gevolgd door The Square Meter voor Hornbach en A Holiday to Remember van Chevrolet. Andere bekroonde merken zijn WWF, Tennessee Department of Tourist Development, McDonald's, Frankfurter Allgemeine Zeitung en Wisp x Abortion Freedom Fund.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Rabobank profileert zich als 'Onze bank' in merkcampagne
- Dentsu wint wereldwijde mediapitch eBay
- Zalando presenteert nieuwe merkpositionering
- RA*W presenteert After-Cannes talk
- Campagne Kom Gewoon brengt Rotterdam Centrum onder de aandacht
- Health-e start campagne om digitale gezondheidsservice te...
Laatste Nieuws
- GVB zoekt Amsterdammers die... 13-09-2024
- Benu lanceert nieuwe merkcampagne13-09-2024
- SuperRebel lanceert meest rampzalige... 13-09-2024
- [marketeer 208] Paul Woltering -... 13-09-2024
- Ben verrast studenten met gratis... 13-09-2024
- Rode Kruis start wervingscampagne... 11-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing