Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN Amro sluiten partnership

Jeugdfonds Sport & Cultuur en ABN Amro sluiten partnership
  • Sponsoring
  • 29 aug 2024 @ 08:02
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

ABN Amro en het Jeugdfonds Sport & Cultuur sluiten een partnership om alle jongeren gelijke kansen te beiden.

Ruim 7% van de kinderen en jongeren in Nederland groeit op in armoede blijkt uit cijfers van het Centraal Planbureau. Hierdoor is het niet voor iedereen vanzelfsprekend om deel te nemen aan sport en cultuur. Structurele deelname aan sport en cultuur heeft een grote impact op de fysieke, mentale, sociale en creatieve ontwikkeling van kinderen en jongeren. Daarom organiseert ABN Amro via de ABN Amro Foundation al jarenlang activiteiten om deze kinderen kennis te laten maken met sport en cultuur.

De missie van het Jeugdfonds sluit hier goed op aan. Het Jeugdfonds betaalt de contributie en de benodigde kleding en materialen voor kinderen uit gezinnen met beperkte financiële mogelijkheden. Als kinderen via de activiteiten van de ABN Amro Foundation enthousiast zijn geworden en lid willen worden van een sport- of cultuurclub maar er thuis niet genoeg geld is, kan het Jeugdfonds helpen.

Week van ontdekken
De samenwerking tussen ABN Amro en het Jeugdfonds Sport & Cultuur wordt van 16 tot 20 september 2024 afgetrapt met De Week van Ontdekken. Dan krijgen ruim 3.000 kinderen voor wie dit niet vanzelfsprekend is, de kans om nieuwe ervaringen op te doen in sport en cultuur. 865 vrijwilligers van de ABN Amro Foundation leiden deze activiteiten in goede banen. Als onderdeel van het partnership voeren de partners ook een onderzoek uit naar drempels die ouders ervaren om financiële hulp te vragen. De resultaten van dit onderzoek worden eind oktober gepresenteerd.

De samenwerking met het Jeugdfonds Sport & Cultuur is een waardevolle aanvulling op het partnernetwerk waarbinnen ABN Amro zich inzet voor een eerlijke start voor alle kinderen. De bank richt zich met haar partners ook op gelijke kansen voor vrouwen en voor sporters met een beperking.

 Petra Bosman, Directeur bij Jeugdfonds Sport & Cultuur: ‘Het Jeugdfonds is heel blij met de samenwerking met ABN Amro. Ieder kind in Nederland heeft immers recht om mee te doen aan sport en cultuur, ook als er thuis niet voldoende geld is. Door de activiteiten die ABN Amro organiseert maken kinderen en jongeren kennis met sport en cultuur. Dit zijn unieke momenten om te ervaren hoe mooi sport en cultuur kan zijn. Sommige kinderen ontdekken hun passie en talent, hoe fijn is het dan dat het Jeugdfonds iets voor hen kan betekenen door de contributie of het lesgeld te betalen!’’

Sander Bestevaar, Hoofd Partnerships Events & Foundations bij ABN Amro: ‘Bij ABN Amro is ‘banking for better, for generations to come’ leidend in alles wat we doen en gunnen we ieder kind een eerlijke kans om zich te ontwikkelen. Dat is goed voor het kind zelf, voor de familie en ook voor de samenleving. De activiteiten van het Jeugdfonds Sport & Cultuur sluiten hier naadloos bij aan en we kijken er dan ook naar uit om ons samen met hen in te blijven zetten voor gelijke kansen voor alle kinderen in Nederland.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken