Irene Moors trapt publiekscampagne voor onderzoekscentrum kanker en hersenziekten af

Irene Moors trapt publiekscampagne voor onderzoekscentrum kanker en hersenziekten af
  • Algemeen
  • 5 sep 2024 @ 14:30
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

“Samen tegen kanker en hersenziekten” is de slogan van de nieuwe publiekscampagne van de VriendenLoterij, in samenwerking met Amsterdam UMC, KWF, de Hersenstichting en Stichting MS Research.

Het doel is om zo veel mogelijk mensen bingo mee te laten spelen voor onderzoekscentrum Adore, dat onderzoek naar kanker en hersenziekten bundelt. In het onderzoekscentrum slaan 2.000 neurowetenschappers en kankeronderzoekers de handen ineen om gezamenlijk betere diagnoses te stellen en effectievere behandelingen te realiseren. De Allergrootste Bingo Ooit wordt ondersteund door twintig retailers, waaronder Albert Heijn, Jumbo, MediaMarkt en Bruna, die op hun winkelvloer de campagne onder de aandacht brengen bij het winkelend publiek.

Geert Friebel, Hoofd Marketing en Partnerships VriendenLoterij: ‘Zeventien jaar geleden deden we samen met Amsterdam UMC de succesvolle campagne ‘Grootste Bingo Ooit’ waar we loten verkochten voor het Cancer Center. De opbrengst hiervoor is inmiddels de 35 miljoen euro gepasseerd en stijgt nog steeds door onze trouwe deelnemers. Deze campagne is een mooie opvolger. Naast de samenwerking met de drie goede doelen, hebben we maar liefst twintig grote retailers bereid gevonden om belangeloos mee te doen. Dwars door de barrière van concurrentie heen. Daarnaast werken we samen met een breed scala aan mediapartijen, waaronder DPG Media, Talpa Network, Mediahuis en Clear Channel, om de campagne via alle mogelijke online- en offline- kanalen onder de aandacht te brengen. De slagkracht van de campagne is dan ook duidelijk: verbinden en samenwerken.’

Kruisbestuiving
Vanuit de disciplines neurowetenschap en kankeronderzoek is een onderzoeksdirecteur aangesteld om de groepen met elkaar te verbinden. Maarten Bijlsma, onderzoeksdirecteur Adore: ‘Door elkaar te laten zien hoe je te werk gaat, door technieken en faciliteiten te delen, komen de onderzoekers tot andere ideeën. Ze worden gestimuleerd anders te kijken naar wat zieke hersencellen en tumorcellen gemeen hebben. We hopen met deze kruisbestuiving sneller tot nieuwe medicijnen en behandelingen te komen voor de patiënten. Denk hierbij aan immunotherapie, celtherapie en het anders inzetten van bestaande geneesmiddelen.’

Foto: Ambassadeurs, patiënten en onderzoekers van Adore trappen de campagne af. ©Wendy van Bree Fotografie.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken