[retailmedia] Zelf Service Platform van Albert Heijn naar volgende fase
- Food-en-retail
- 13 sep 2023 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MediastrategieOnderzoek
- 13 sep 2023 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
AH Retail Media Services, de retail media-tak van Albert Heijn, breidt het Zelf Service Platform voor adverteerders uit met display campagnes. Hiermee kunnen adverteerders gemakkelijk en snel eigen banners live zetten op ah.nl en in de Albert Heijn app.
Ze hebben real-time inzicht in de prestaties, zijn in full conrol en kunnen hun zelf campagnes zelf optimaliseren, aldus AH.
Recent werden CMO's, marketing- en mediamanagers en mediabureaus door Johan van der Zanden, directeur marketing en communicatie bij Albert Heijn en Rolf Oosterhoff en Bas Komen van AH Retail Media Services bijgepraat over de ontwikkelingen in innovatieve digitale advertentiemogelijkheden. Tijdens het event werd bekend gemaakt dat het Zelf Service Platform van AH Retail Media Services binnenkort nog meer mogelijkheden biedt met de uitbreiding van display campagnes. Met deze volgende stap kunnen adverteerders zelf bannercampagnes op ah.nl en in de Albert Heijn app opzetten, prestaties direct monitoren en campagnes optimaliseren.
Eerste supermarkt met Zelf Service Platform
Albert Heijn startte in 2015 als eerste supermarkt in Nederland met retail media. Daarmee creëerde de supermarkt meer mogelijkheden voor adverteerders om via relevante digitale of fysieke touchpoints klanten te bereiken om zo aan hun merken te bouwen en sales te activeren. Twee jaar geleden lanceerde AH Retail Media Services al het Zelf Service Platform. Er werd gestart met sponsored products campagnes, waarbij merken hun zichtbaarheid binnen de zoekresultaten kunnen vergroten. Voor de digitale innovaties wordt samengewerkt met adtechbedrijf Adhese.
Continue innovatie
AH Retail Media Services werkt continu aan uitbreiding van mogelijkheden voor adverteerders om dagelijks miljoenen consumenten op het juiste moment met de juiste boodschap te bereiken. Zo werden dit jaar 3.000 schermen in winkels toegevoegd en introduceerde AH Retail Media Services het CDP (customer data platform), waarmee merken nu ook hun doelgroepen in de AH-app kunnen bereiken.
(PvWK)
Lees ook: RetailMediaOne en Motivaction meten merkkracht van retailmedia
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- adverteerders
- AH Retail Media Services
- campagnes
- retail
- media-tak
- Albert Heijn
- display
- Zelf Service Platform
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Intertoys overgenomen door ToyChamp
- Brouwerij 't IJ: Amsterdam 750 verdient overdreven iconisch bier
- Jelle Mul (Patagonia): Marketing is uiteindelijk toch het...
- Column Lego: steen voor steen een succesvolle innovator
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour
- Nieuw onderzoek toont groeiende populariteit van afhaalpunten...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw foodmerk Jumbo's in Nederland... 04-11-2024
- Blokker krijgt uitstel van betaling 04-11-2024
- Huidverzorgingsmerk The Ordinary... 01-11-2024
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing