NU.nl goes Black Friday met dark mode
- Media
- 28 nov 2019 @ 13:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwsmediaWebsiteOnlineInteractie
- 28 nov 2019 @ 13:01
- Jeroen Mirck
Logische inhaakactie: NU.nl grijpt Black Friday aan om een feature te lanceren waar gebruikers al lang om vragen: een dark mode voor de NU-website.
'Waar Facebook nog maar aan het testen is, doen wij het', vertelt Brechtje de Leij, interim senior product owner bij NU.nl. 'Je ziet het eigenlijk alleen in apps, maar ook de gebruikers van desktop en mobile web willen graag in dark mode kunnen lezen. We krijgen het dan ook elke week als feature request binnen van onze lezers.'
Rustige donkere leeservaring
Dark mode is sinds iOS13 en Android10 'echt een ding', aldus De Leij. NU.nl vindt het 'jammer' dat alleen app-gebruikers een mooie rustige donker leeservaring kunnen krijgen. Ook de mobile web-lezer kan nu op de eigen smartphone, tablet of laptop lekker in bed NU.nl lezen. 'Het is goed voor je batterijduur, en vooral fijn voor je ogen.'
Waarom nu? De Leij: 'We dachten dat dit een mooi moment zou zijn in verband met Black Friday. Onze apps hebben al dark mode, dus nu zijn we eindelijk met alle platformen helemaal in line. En we zijn een van de allereerste website hiermee, wat heel erg past bij NU.nl. Uiteraard blijft deze feature ook na Black Friday op de website.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing