Pathé-campagne voor eigen streamingdienst
- Media
- 26 nov 2019 @ 10:13
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VideoBioscoopCampagnesTelevisie
- 26 nov 2019 @ 10:13
- Jeroen Mirck
Streamingdienst Pathé Thuis heeft een grote merkcampagne gelanceerd om meer bekendheid voor de dienst te genereren. De campagne positioneert Pathé Thuis als dé thuisbioscoop voor Nederland en opent als het ware in heel Nederland nieuwe Pathé-bioscopen.
De campagne is ontwikkeld door Talpa Network Creative en wordt uitgerold door Talpa Media Solutions. 'Er zijn tegenwoordig veel partijen die films aanbieden, maar er is er maar een met de magie van Pathé. Er is er maar één die de beste films als eerste aanbiedt nadat ze in de bioscoop zijn geweest', zegt Wouter van der Pauw, Head of Creative bij Talpa Network Creative .
Na Pathé Tuschinski, Pathé de Kuip, Pathé Spuimarkt en Pathé Tivoli is er nu ook Pathé Kerkstraat 6a, Pathé Dorpsplein 45 en Pathé bij iedereen thuis, zo luidt de boodschap. Van der Pauw: 'In dit concept willen we laten zien dat steeds meer Nederlanders hun eigen Pathé-bioscoop hebben. Gewoon thuis, zonder verborgen kosten en wanneer het jou uitkomt.'
Grootste campagne ooit
Voor Pathe Thuis is het de grootste campagne ooit en bovendien de eerste campagne op merkniveau, aldus Thomas van de Weerd, CEO en co-founder van Pathé Thuis. 'Waar we eerder vooral campagnes op hebben gezet om titels en het aanbod te promoten is dit veel meer een awareness-campagne om aan Nederland te laten zien wie wij zijn en wat wij te bieden hebben. Met Pathé Thuis zie je films als eerste thuis, zonder abonnement, en kun je in het gemak van je eigen huis een echte bioscoopervaring beleven.'
Op 21 november is de campagne gestart met billboarding. De eerste commercial is vanaf 25 november te zien, in combinatie met vier verschillende tag-ons op titelniveau. De campagne wordt ook via radio en verschillende online kanalen verspreid.
Credits
Bureau: Talpa Network Creative
Concept: Stefan Da Costa Gomez en Marcel Haasdijk
Strategie: Linda Metman
Account: Olga Drukker
Producer bureau: Jenny Bakker
Productiemaatschappij: Talpa Network Creative
Producer: Jenny Bakker
Regisseur: Wolf Friele en Kasper Verweij
DOP: Ties Versteegh
Edit: OneSize
Grading: OneSize
Geluidsstudio: Loudness
PR: LEWIS
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- NMO maandoverzicht: Gouden Televizier-Ring 2024 best bekeken
- Radiocampagne tegen btw-verhoging kranten en tijdschriften
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's Bazaars Woman of the Year...
- Dove en Vogue Nederland lanceren Embrace your real beauty
- Publieke omroepen profileren zich in gezamenlijke campagne
- [column] ... want hier krijg ik het benauwd
Laatste Nieuws
- Publieke omroepen profileren zich in... 12-11-2024
- Dove en Vogue Nederland lanceren... 11-11-2024
- Radiocampagne tegen btw-verhoging... 08-11-2024
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024