Linda Foundation verlengt partnership met Albert Heijn

  • Media
  • 23 dec 2019 @ 11:30
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MVOFoodMaatschappijPartnership

Linda Foundation en Albert Heijn hebben hun samenwerking met nog eens drie jaar verlengd tot en met eind 2022. De supermarktketen is vanaf het prille begin in 2013 al partner.

De stichting van Linda de Mol geeft arme gezinnen met kinderen een steuntje in de rug en kweekt meer begrip voor de (vaak verborgen) armoede in Nederland. Albert Heijn levert een structurele bijdrage aan de stichting voor de aanschaf van de cadeaukaarten voor (kerst)boodschappen.

Linda Foundation geeft jaarlijks cadeaukaarten aan gezinnen met kinderen die zich in een financieel benarde positie bevinden. Vanaf de start in 2013 heeft de organisatie al 20.000 gezinnen gesteund in de vorm van een pakket cadeaukaarten ter waarde van 600 euro (waarvan 300 euro te besteden bij Albert Heijn) waarmee ze boodschappen kunnen doen, een cadeautje in de schoen kunnen krijgen en een feestelijke outfit kunnen dragen tijdens de kerstviering. Dit jaar zijn 4.250 gezinnen hiermee blij gemaakt.

Arme gezinnen helpen

'Albert Heijn is er voor iedereen en we willen iedereen een onvergetelijke kerst bezorgen', zegt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. 'Maar soms zit het tegen en is het als gezin moeilijk om dagelijks een lekkere en goede maaltijd op tafel te zetten. Dan is deze feestmaand nog lastiger dan alle andere maanden. Daarom zijn we partner van Linda Foundation en helpen we met cadeaukaarten.'

Linda de Mol: 'Ik ben trots op mijn foundation. In zes jaar tijd staat er een organisatie die voor veel gezinnen een groot verschil maakt. Daarvoor zijn we afhankelijk van partners en donateurs. Ik ben ontzettend blij dat Albert Heijn, een structurele partner van het eerste uur, ons de komende jaren blijft helpen om gezinnen die het lastig hebben een steuntje in de rug te geven.'

Kerstdiner in Rijksmuseum

Ter gelegenheid van de verlenging van de samenwerking met Linda Foundation organiseerde Albert Heijn afgelopen woensdag een evenement om dertig gezinnen extra te verrassen. Zij genoten van een kerstdiner op een onvergetelijke locatie: de Eregalerij van het Rijksmuseum met de topstukken van de meesters van de zeventiende eeuw. Als dank voor hun inzet biedt de supermarktketen circa 3.000 intermediairs van Linda Foundation binnenkort twee gratis toegangskaarten voor een bezoek aan het Rijks. Zij helpen de stichting om de juiste gezinnen te ondersteunen. Intermediairs kunnen bewindvoerders zijn, maar ook sociale wijkteams, directeuren van basisscholen of jeugdwerkers.

'Armoede staat gelijke kansen in de weg en belemmert een grote groep om volwaardig mee te kunnen doen', zegt Marjolein Moorman, de Amsterdamse wethouder Onderwijs, Armoede en Inburgering (en in het vak ook bekend van haar vroegere werk voor Swocc). 'Daarom is het belangrijk dat wij samen de helpende hand bieden. En dit is een prachtig voorbeeld waarbij gezinnen van een onvergetelijk kerstdiner kunnen genieten met uitzicht op de Nachtwacht.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken