Kink verliest kort geding over verlenging FM-frequenties

Kink verliest kort geding over verlenging FM-frequenties
  • Media
  • 28 mrt 2022 @ 13:51
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Radiozender Kink FM heeft een kort geding over de verdeling van FM-frequenties bij de bestuursrechter in Rotterdam verloren. Volgens de rechter was er geen spoedeisend belang en Kink moet nu een bodemprocedure afwachten.

De zaak draait om het verlengen van de landelijke FM-frequenties door het ministerie van Economische Zaken. De commerciële omroepen die deze frequenties nu gebruiken hadden aan het ministerie een noodverlenging gevraagd, met als argument de gevolgen van de coronacrisis op de advertentiemarkt. Het ministerie ging daarin mee en wilde de huidige verdeling per 1 september 2022 met drie jaar verlengen. Dit was tegen het zere been van Kink, dat in beroep ging. Omdat de omroep niet wilde wachten tot de bodemprocedure in juni, startte de zender een kort geding bij de Rotterdamse bestuursrechter.

Saillant detail is dat Qmusic, dat wél een FM-frequentie toegewezen heeft gekregen, Kink steunt. Volgens Qmusic is de (radio)advertentiemarkt dusdanig verbeterd dat extra steun niet nodig is. Ook Arrow Classic Rock volgt de ontwikkelingen met argusogen: de rockzender wil graag meebieden bij een eventuele veiling van radiofrequenties.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken