Rainforest Alliance start campagne ‘Pessimism is Out. We’re All In!’
- Media
- 14 nov 2023 @ 09:47
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 nov 2023 @ 09:47
- Michiel van Zaane
Ngo Rainforest Alliance lanceert samen met de Amerikaanse filmmaker Max Joseph de film- en merkcampagne ‘Pessimism is out! We’re all in!’ De campagne, gebaseerd op onderzoek, wil aanzetten tot wereldwijde actie.
De lancering van de campagne komt vlak voor de VN-klimaatconferentie van 2023 (COP 28), waar wereldleiders zich zullen verenigen om de inspanningen ter bestrijding van de klimaatcrisis te versnellen en een duurzame toekomst te bevorderen.
Uit nieuw onderzoek in vijf landen, uitgevoerd door Ipsos in opdracht van de Rainforest Alliance – de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland en Brazilië – blijkt dat 76% van de ondervraagden zich zorgen maakt over klimaatverandering. 70% gelooft dat ze persoonlijk een positief verschil kunnen maken door actie te ondernemen tegen klimaatverandering, terwijl 25% sceptisch is over hun vermogen om dit te doen. Uit de studie blijkt dat klimaatactie aanstekelijk is: 56% van de respondenten voelt zich aangemoedigd om de klimaatverandering aan te pakken door mensen om hen heen die positieve actie ondernemen en 47% is het ermee eens dat ze meer actie zouden ondernemen als ze wisten dat iedereen hetzelfde deed. Bemoedigend is dat 58% vertrouwen heeft in ons collectieve vermogen om gezamenlijk oplossingen te bedenken en uit te voeren om klimaatverandering aan te pakken.
Film
De 'Pessimism is out. We’re All in!'-film benadrukt het belang van hoop, optimisme en de kracht van collectieve actie in de strijd tegen klimaatverandering. In de film zien we een klimaatheld, vol optimisme en geloof, die resoluut opkomt tegen de stem van een klimaatpessimist. Dit symboliseert het ontmoedigende stemmetje in ons hoofd dat beweert dat wij als individuen geen tastbaar positief verschil kunnen maken in de strijd tegen klimaatverandering. De film bevat een gastoptreden van de #1 nieuws-contentmaker op TikTok: NewsDaddy (Dylan Page) . Op ludieke wijze wijst hij de kijker op de huidige staat van het klimaat. De film is geregisseerd door de Amerikaanse filmmaker Max Joseph, die niet alleen die niet alleen bekendstaat als regisseur maar ook bekend is van zijn rol in de MTV-serie ‘Catfish’.
Influencers
Een divers netwerk van wereldwijde influencers, waaronder Hollywood-actrice Alicia Silverstone, doorbrekend artiest Kenya Grace, model, klimaatactivist en oprichter van DIRT Charity, Arizona Muse, kunstenaar Sarah Nilson (Just Froget About It), klimaatactivist Pattie Gonia, fotograaf Mitchell Burns en activist Isaias Hernandez (Queer Brown Vegan), ondersteunen de campagne en sluiten zich aan bij de alliance om zodoende met de missie van de Rainforest Alliance een divers, betrokken publiek te bereiken.
Marco Maggiorotto, Director of Brand Marketing bij de Rainforest Alliance onderstreept de vitale rol van overheden en bedrijven bij het aanpakken van klimaatverandering. ‘Ondanks de kritische stem in ons hoofd en wat ons soms wordt wijsgemaakt, kunnen individuen wel degelijk verschil maken voor verandering in de wereld. Hoe klein en imperfect ook, elke actie telt.’
Credits:
Brand marketing director: Marco Maggiorotto (Rainforest Alliance)
Project management: Djala den Hartog & Barış Bilgen (Rainforest Alliance)
Director: Max Joseph
Creative Director: Augusto Sola
Executive Producer: Jack Beardsley
Production company: KODE Media London
DOP rainforest unit & editor: Brett Fallentine
DOP UK: Theo Tennant
Post-production: Black Kite
Talent: Jola Jassy / Benedict Holme / Joyce Lim / Katherine Estrada
Music composition: Jonathan Zalben
Influencer Talent Producers: Lucas + Carroll
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NMO maandoverzicht: Gouden... 07-11-2024
- 'GerdaLentenHavertong' is Harper's... 07-11-2024
- Weetjesblad Zo Zit Dat viert... 30-10-2024
- Schoolmagazine Pauze keert begin... 28-10-2024
- Canal+ lanceert campagne ‘Er zijn... 25-10-2024
- Audioreclame: ruim 50 miljoen euro... 24-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing