[column] Top 5-TikTok-trends: Give me my money, trouwen met Laura en B&B vol keuzestress

[column] Top 5-TikTok-trends: Give me my money, trouwen met Laura en B&B vol keuzestress
  • Media
  • 9 aug 2024 @ 10:46
  • Link
  • Justine en Thamar
    Justine en Thamar

    Content worth sharing
    C2B
  • Geen tag

TikTok biedt entertainment, inspiratie én informatie (hallo, nieuwe zoekmachine) voor jong en oud, en is zonder twijfel here to stay. Om bij te blijven, praten TikTok-experts Justine en Thamar van creatief contentbureau C2B je wekelijks bij over de nieuwste trends, virals en highlights op dit fascinerende platform.

1.      Challenge: Give me my money

Een nieuwe hit op TikTok is de Give me my money-challenge (of ‘prank’, kunnen we beter zeggen) en zien we de afgelopen dagen vaak voorbijkomen op het platform. Hierbij wordt er steeds één iemand binnen een groepje mensen in de zeik genomen, wat bijzonder ongemakkelijke (én lollige) content oplevert. Omstebeurt roept iemand met een  gezellig Italiaans accent en het welbekende Italiaanse handgebaar richting de camera “Give me my money!”, waarna de rest van het clubje enorm begint te klappen en joelen. De laatste persoon in het rijtje is er echter niet van op de hoogte dat het na zijn of haar “Give me my money!” akelig stil gaat vallen en het applaus uitblijft. In plaats daarvan kijkt de rest ongemakkelijk om zich heen. Of deze content echt een duidelijk doel dient? Nee, niet echt. Maar zo die ene vervelende/bijdehante/eigenwijze collega eens terugpakken door ‘m voor schut te zetten, is natuurlijk wél hartstikke leuk.
 



2.      Sound: Laura ( wil met je trouwen)

Welke TikTokfanaat kent ‘m niet? “Lauraaahaa, wil met je trouwaaahaaa”, een bizar aanstekelijk nummer van TikTokker @DavineP dat al enige tijd keihard  viral gaat op het platform. Van dansjes tot pov-video’s op het deuntje, je kunt alle kanten op met dit lied. Wie ‘m kent hoeft het nummer niet eens te horen om het de hele dag in z’n hoofd te hebben: de aanblik van de naam alleen al does the trick. Je zingt ‘m zonder nadenken automatisch op de wc, in de rij bij de kassa, terwijl je wasjes draait of bij de printer staat te wachten. Je omgeving gaat je óf haten (sorry collega’s!), óf nog meer van je houden. Hoe dan ook een dikke tip om op in te haken - zoals Kruidvat ook leuk doet -  als je wil dat mensen je niet snel zullen vergeten.


@transavianl Laura, trouwen op 10.000 meter hoogte? 💍 #transavia #fyp @DavineP ♬ Laura DavineP - DavineP

3.      Trend: de Olympische Spelen

De ‘oranjezomer’ is in volle gang en na het EK en de Tour de France zijn het nu de Olympische Spelen waar íédereen het over heeft.  Het moment dat iedereen ineens verstand lijkt te hebben van de sport waar ze de rest van het jaar geen aandacht aan besteed hebben (óf überhaupt nog nooit van gehoord hebben). Ook TikTok staat vol met video’s over het grootse sportevenement: van ongekende prestaties tot grappige bloopers en unieke beelden waar we ineens allemaal iets van vinden.  De Spelen lopen op hun eind, maar nu het nog kan, is inhaken een gouden plak. Eh, zet. Laat als merk zien hoe je met de sporters meeleeft, in welke look je ze aanmoedigt, welke snacks je eet tijdens de wedstrijden, etc. Er valt genoeg te bedenken rondom dit topic, dus wees creatief en go! 


@vicccle En het beste commentaar sinds de goal van Bergkap in 88 #basketbal #olympischespelen #worthydejong ♬ origineel geluid - Vic Cle

4.      Filter: B&B Vol Liefde

Wie kijkt het niet? B&B Vol Liefde is dé zomer-kijkcijferhit en is na enkele succesvolle seizoenen opnieuw  het gesprek van de dag. HalfNederland zit weer aan de buis (of laptop) gekluisterd, onder wie ongetwijfeld ook een hoop marketeers. Want wie heeft het op kantoor niet over Albert, Mirjam Malgosia en Els? Precies. Tiktokker Daan Roberto lift ook even mee op het enorme succes van de realityshow met een eigen  filter waarbij je random B&B-eigenaren en hun bezoekers te zien krijgt, en vervolgens moet kiezen met wie je zou willen trouwen, besties wil zijn of wie je naar huis zou sturen. Menig Tiktokker (bekend en onbekend) is er al mee aan de haal gegaan, dus hóé leuk om te ontdekken met welke B&B-gezichten jouw collega’s het wel óf niet zien zitten?



5.      Filter: Warped World

Deze filter is een beetje trippy, maar je kunt er wel alle kanten mee op. Het werkt als volgt: je gebruikt de Warped World-filter waarbij het beeld flink vervormd wordt. Je brengt je hand in beeld en telt met je vingers af van vijf naar één. Met de laatste vinger maak je daarna een afkeurend gebaar. Daar plak je dan een quote bij en voilà. Bijvoorbeeld een domme vraag die je vaak krijgt van een collega die niet goed oplet tijdens meetings, als je moet overwerken of onverwachts iets moet oppakken wat een ander straal vergeten is, want hey jij bent zo ‘lekker allround’. Een laagdrempelige trend waarbij je nauwelijks iets nodig hebt om te kunnen scoren. Doen dus!

 



Justine en Thamar

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken