YouTubers en prepaid-gebruikers hebben regie in handen tijdens productiemarathon Vodafone

  • Online
  • 20 aug 2015 @ 10:34
  • Link
  • Redactie Online
    Redactie Online

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameCampagnesInnovatieVirale marketing

Vodafone lanceerde deze maand een nieuwe prepaid-dienst, Vodafone YOU, met de campagne ‘Power to the Prepaid People’. In lijn hiermee gaf het merk letterlijk de regie uit handen en bood Nederlandse jongeren de kans om zelf de nieuwe online commercial te creëren. In een 48-uur durende productiemarathon gingen zes uitverkoren prepaid-gebruikers aan de slag, samen met het bekende YouTube-duo de Cinemates. De jongeren werden gevraagd om de commercial binnen 48 uur te bedenken, te registreren en te monteren en werden hierbij volledig vrij gelaten. Dit resulteerde in een humorvolle 30-seconden video, waarin de jongeren vanaf diverse settings laten zien dat zij betrokken willen zijn bij de wereld om hen heen.

Creatievelingen vanaf 16 jaar werden gevraagd om te laten zien hoe reclame er volgens hen uit moet zien. Tijdens de productiemarathon in het weekend van 15 augustus bivakkeerde de crew 48-uur lang in de Cinemates Studio’s in Amsterdam Noord. “We vonden het gelijk een super tof initiatief. Met onze eigen producties geven we een kijkje in ons leven, dus deze verantwoordelijkheid was nieuw. De vibe binnen het team was positief en we hadden de verhaallijn snel voor ogen. Het was een uitdaging om het binnen de tijd af te hebben, maar het is gelukt. We hebben zo veel lol gehad,” zegt de negentienjarige Kelvin Boerma (zie foto), één van de twee Cinemates.

Voor jou, door jou
Met YOU richt Vodafone zich op jongeren. “De mediaconsumptie van deze doelgroep verandert bijna dagelijks. Waar eerder veel waarde gehecht werd aan TV, bewijzen platforms als YouTube en social media hoe belangrijk engagement is geworden. Het content-aanbod moet daar naadloos op aansluiten en wie weet beter hoe dat werkt, dan de doelgroep zelf? Met YOU voegen we daad bij woord aan ‘power to you’ en gingen we de uitdaging aan om de doelgroep zelf in de driver’s seat te zetten. We zijn trots op het resultaat, op de jongeren die hieraan meewerkten en de Cinemates, Kelvin en Peter. We hadden het zelf niet beter kunnen doen,” zegt Eva Ruiz, hoofd brand & marketing communicatie bij Vodafone.

Credits campagne
Aan deze campagne werkten mee:
- Regie online commercial:
* Kelvin Boerma (Cinemates)
* Peter de Harder (Cinemates)
- Deelnemers:
* Amber Smeele (18 jaar)
* Brent Egberts (19 jaar)
* Gabriela Kapel (20 jaar)
* Jonaihra Sprock (19 jaar)
* Lennart Schoenmaken (19 jaar)
* Max Carless (21 jaar)
- Projectleiding namens Het PR Bureau:
 * Viola Welling, What Else Matters
- Creatieve sparring productiemarathon:
* Maarten Boer, Buutvrij for Life
- Coach productiemarathon:
* Maarten Stenvers
- Creatief concept & PR:
* Het PR Bureau
- Media ondersteuning:
-* MEC
- ATL ontwikkeling:
* TBWA






















Behind the scenes-beelden van de 48-uurs productiemarathon zien? Klik hier.
Meer info over Vodafone YOU? Klik hier.



Redactie Online

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken