Vraag naar online events groeit harder dan aanbod

  • Online
  • 2 apr 2020 @ 17:14
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • EvenementDigitaal

De vraag van consumenten naar online evenementen is sinds de corona-uitbraak vertienvoudigd. Dit meldt Eventbrite.

Maatregelen zoals het nemen van afstand hebben ertoe geleid dat de toch al toenemende vraag naar online evenementen flink is gegroeid. Het aanbod op ticketwebsite Eventbrite is de afgelopen weken wereldwijd vertienvoudigd met tienduizenden online evenementen. Denk aan workshops zoals kaasproeverijen en huiskamerconcerten die online worden aangeboden.

Anouk ter Haar, european marketing manager bij Eventbrite, zegt: 'Dit biedt wellicht een beetje hoop in deze voor evenementorganisatoren uitdagende tijden. Nu we afstand van elkaar moeten houden, behoort het organiseren van online evenementen tot de nieuwe mogelijkheden.'

Evenementen in de categorie workshops, persoonlijke ontwikkeling en fitness & welness maken als eerste de overstap, aldus Ter Haar. 'Yoga- en fitnessklasjes (zie foto) gaan over op online en allerlei cursussen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling grijpen hun kans. Verder zien we ook dat steeds meer kleinkunst, muziek en cabaret zich online begint te manifesteren.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken