Aegon sluit 10 jaar sponsoring roeibond in stijl af
- Sponsoring
- 24 jan 2020 @ 08:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Sport
- 24 jan 2020 @ 08:24
- Sjaak Hoogkamer
Op 12 september 2020 zal de hoofdsponsor van het Nederlandse roeien, Aegon, haar 10-jarige samenwerking met de KNRB vieren met een groots evenement voor alle roeifans. Daarna gaat Aegon zich meer richten op haar maatschappelijke projecten.
Rutger Arisz, voorzitter van de KNRB: ‘Aegon heeft in de afgelopen jaren een enorme bijdrage geleverd aan de positieve ontwikkeling van de roeisport in ons land. Van support op verenigingsniveau tot het faciliteren van het Aegon Nationaal Roeiteam: in alle geledingen van het roeien zijn we Aegon dankbaar voor de wijze waarop zij onze sport hebben omarmd. Mede daardoor kunnen wij vol vertrouwen naar de toekomst kijken en hebben wij nieuwe partners veel te bieden’.
Aegon stopt na 10 jaar met sponsoring KNRB en gaat zich meer richten op haar maatschappelijke projecten
Maarten Edixhoven, CEO van Aegon Nederland: ‘Roeien heeft ons veel gebracht. Met pijn in ons sporthart nemen we straks dan ook afscheid, maar we hebben nu een bewuste keuze gemaakt om ons na dit jaar nog meer te richten op maatschappelijke projecten, zoals ons Van Schulden naar Kansen-programma, onze steun aan het Alzheimeronderzoek in Nederland en andere initiatieven onder de noemer ‘Lang zullen we Leven'. Eerst gaan we met elkaar zorgen dat Olympisch en Paralympisch jaar 2020 fantastisch wordt voor alle betrokkenen. Met als sluitstuk een fantastisch roei-evenement waarover we binnenkort meer zullen vertellen. Het belooft echt een groot roeifeest te worden, waarbij we hopelijk ook veel medailles te vieren hebben’.
Aegon is sinds 2008 actief in de roeisport en werd in 2010 hoofdsponsor van de KNRB. Naast naamgever van de nationale roeiselecties en para-roeiselecties, is Aegon onder andere ook sponsor van de Bestuursbokaal en het Nationaal Roeicongres en ondersteunde zij tevens verenigingen en evenementen.
Foto boven: Aegon vierde vele roeisuccessen, zoals het wereldkampioenschap van de dubbelvier in 2019, foto Merijn Soeters
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse... 06-02-2025
- Wehkamp en Jantje Beton verlengen... 24-01-2025
- Hema en War Child halen bijna een... 23-01-2025
- Nationale Opera & Ballet en Houthoff... 17-01-2025
- Kunsthal Rotterdam en... 17-01-2025
- Grolsch en FC Twente verlengen... 10-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day