[De zomer van] Lydi Siebers: 'Juist na vakantie veel bezorgingen'

  • Algemeen
  • 28 aug 2019 @ 17:38
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodE-commercePersonalia

Voor Lydi Boers-Siebers, chief marketing officer bij HelloFresh, is de zomer een van de drukste periodes van het jaar. De Nederlander komt terug van vakantie, wil weer gezond en gevarieerd eten en de maaltijdboxbezorger springt daar slim op in.

Foto: met kids in Antwerpen, brug naar Park Noord.

Bij HelloFresh staat er veel op het menu, letterlijk en figuurlijk. Zo biedt de maaltijdboxbezorger in de zomermaanden iedere week veertien wisselende gerechten waaruit gekozen kan worden. Verder is de service verhoogd: sinds kort zijn er meer tijdstippen en specifiekere tijdvakken beschikbaar. Ook wordt er bij HelloFresh hard gewerkt aan duurzaamheidsverbeteringen. Siebers: 'Op dit moment rijdt het eerste deel van onze fleet aan elektrische busjes in en om Amsterdam. Daarnaast hebben we recent een nieuw planningssysteem geïmplementeerd, wat maakt dat we minder kilometers rijden en efficiënter leveren.'


Op stap met oudste zoon.

Voor Siebers is de zomer ook de tijd waarin ze meer tijd heeft om met haar kinderen door te brengen. 'Niet alleen omdat het vakantie is en we dan weg zijn, maar ook omdat bijvoorbeeld de sportclubs even gesloten zijn.’ Siebers heeft de zon opgezocht in eigen land. Favoriete bestemming is Vlieland. 'Relaxte vibe, brede stranden en gezellige strandtenten.' Ook werd Antwerpen aangedaan. 'Maar het is daarnaast heerlijk rustig in Amsterdam en dat geeft ook een vakantiegevoel. Zelfs tijdens mijn vaste fietstochtje onderweg naar kantoor (nabij station Amstel, red.) is het minder druk.'

Wat is in deze zomertijd je favoriete merk en waarom?

Nikon, mijn camera. Ik vind het leuk om te fotograferen, maar kom er eigenlijk veel te weinig aan toe. Als ik vrij ben, en tijd heb, probeer ik het zoveel mogelijk op te pakken. Ik vind het fijn om naast mijn drukke baan, waarin ik veel rationele afwegingen en continu beslissingen maak, een creatieve uitlaatklep te hebben waarin ik veel meer 'in het moment' bezig kan zijn.

Welk marketingboek raad jij vakgenoten aan om deze zomer te lezen?   

Geen, dit is de tijd om te genieten en werk even los te laten. Bij HelloFresh hebben we een jong en dynamisch team en ik vind het inspirerend om te zien hoe makkelijk zij bijblijven met alle digitale ontwikkelingen. Zelf heb ik deze zomer wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om op dat vlak bij te lezen.

Hoe zorg je ervoor dat je in deze relatief rustige zomermaanden toch productief blijft?

Dat is niet zo ingewikkeld. De zomer is voor mij en mijn team altijd een interessante periode: klanten zijn bij terugkomst van vakantie weer helemaal enthousiast om onze maaltijdboxen te ontvangen. Wij helpen hen dan om weer terug in het ritme te komen, waar dus ook gezond en gevarieerd eten bij hoort. Tijdens de zomer zorgen we er daarom voor dat de teams marketing, inkoop en logistiek klaar zijn voor extra veel bezorgingen.

Het mediaseizoen gaat langzaamaan weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Wij zijn het hele jaar aanwezig en hebben dan ook een brede mix aan marketingactiviteiten. Maar direct na de zomer schalen we wel op, juist omdat potentiële nieuwe klanten meer bezig zijn met gezonde voeding en terugkomen in het oude ritme.  


HelloFresh-bezorger op Vlieland gespot.


Start van de dag met koffie op Vlieland. 'Niets fijner dan dit.'

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken