[De zomer van] Yvonne de Jager: 'Op zoek naar balans tussen rust en inspiratie'
- Algemeen
- 15 aug 2019 @ 11:16
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 15 aug 2019 @ 11:16
- Lucas Boon
Yvonne de Jager, ex-IAB en tegenwoordig chief energy officer bij Jakob Job en Anders, is deze zomer toerist in eigen stad, ontdekt nieuwe restaurants en richt haar huis opnieuw in.
Foto: varen op het IJ in Amsterdam.
Na twee intensieve jaren als directeur van branchevereniging IAB Nederland, vindt De Jager het heerlijk om even van een rustige zomer te genieten. Bij haar eigen bedrijf Jakob Job en Anders is De Jager in de weer met ‘wat advies- en moderatorklussen’ en daarnaast probeert ze een managementboek te schrijven. 'Vanaf september ga ik weer vol aan de bak voor een nieuwe opdrachtgever.'
Op het terras in Maastricht.
De Jager voelt op het moment niet de behoefte om op vakantie te gaan. 'Met dit soort zomers hoef je helemaal niet weg om van de zon te genieten (we spraken haar vorige week, red.). En sowieso ben ik niet gewend om in het hoogseizoen op vakantie te gaan. Waarom zou ik, als ik geen kinderen heb.' En dus haalt De Jager maximaal de tijd in met 'allemaal leuke vriendjes en vriendinnetjes', ontdekt ze nieuwe restaurants, is toerist in eigen stad (Amsterdam), gaat nachtjes weg en richt ze haar huis hier en daar opnieuw in.'
Wat is in deze zomertijd je favoriete merk?
Kobo e-reader H2O. Overal kunnen lezen, zonder allemaal boeken te hoeven sjouwen. Zelfs op het water te gebruiken en altijd met het juiste licht.
Welk marketingboek raad je vakgenoten aan om te lezen?
Zelf heb ik net Hit Refresh van Satya Nadella (CEO van Microsoft, red.) uit. Over hoe Microsoft zijn eigen transformatie ondergaat. Aangevuld met persoonlijke verhalen van Nadella zelf, zoals hoe hij tegen leiderschap aankijkt. Waar gaat het in de toekomst naartoe met artificial intelligence, mixed reality en quantum computing, en hoe kunnen we daarin onze verantwoordelijkheid nemen?
Hoe zorg je ervoor dat je in de relatief rustige zomermaanden toch productief blijft?
Als interimmer is dat niet heel ingewikkeld. Tussen twee klussen door moet je je tijd maximaal benutten. Eenmaal weer aan het werk kom je niet altijd meer toe aan de dingen die je zo graag wilt doen. Ik hoor mijzelf vaak zeggen: voor een werkloze heb ik het hartstikke druk! Het is en blijft de kunst om de balans te vinden tussen rust en inspiratie enerzijds en actief en productief te zijn aan de andere kant.
Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?
Ik ben vooral benieuwd naar de pitches die eraan gaan komen, de transfers van andere bedrijven, de overnames die gedaan worden. Zowel internationaal, maar toch vooral ook in Nederland. En ik kijk er zelfs weer naar uit om zelf weer te gaan beginnen. Never a dull moment.
Met vriendin op de schommel van de A'dam Toren.
Lees ook over de zomers van:
- Willem-Albert Bol
- Juliette Hammana
- Antoinette Hoes
- Kas Knikkink
- Simon Neefjes
- Mark Schoones
- Jordi van de Bovenkamp
- Marc van Eck
- Nathalie Lam
- Wouter Glaser
- Stephan Fellinger
- Dinesh Sonak
- Jean-Paul Schaddé van Dooren
- Dick van der Lecq
- Jacqueline Smit
- Shari Hubeek
- Reinier Steures
- Danielle Robben
- Marianne Zwagerman
- Froukje Claes
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Ed Stibbe over PIM nominatie 'Duurzame Verleiding'
- Marktplaats wil verkoop tweedehands speelgoed stimuleren
- Trustoo: 'Voldoen bedrijven niet aan onze kwaliteitseisen, dan...
- De 10 marketingtrends voor 2025 volgens Kantar: 'Een cruciaal...
- Ministerie van VWS en ActiZ: praat over hoe je ouder wil worden
- Onderzoek: 'Morele mismatch reden opstappen jongeren'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing