'Karlijn van Kollum is zzp'er van het jaar'

  • B2b
  • 1 apr 2016 @ 12:30
  • Link
  • Redactie B2B
    Redactie B2B

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieInnovatieAwards

De 44-jarige Karlijn van Kollum is gekozen tot zzp'er van het Jaar. De deskundige jury was unaniem in haar oordeel. Karlijn van Kollum bleek met afstand in de pitch- en presentatieronde de sterkste. Ook bleek zij in de beantwoording van de juryvragen, haar ondernemersrol het meest en het best te kunnen koppelen aan de maatschappelijke relevantie van ondernemerschap.

De  ondernemende Amsterdamse heeft in de afgelopen zeven jaar diverse patenten weten te verkrijgen op de techniek van het uitlezen van chips, onder andere op bankpasjes. Niet alleen banken, maar ook overheden - in binnen- en buitenland hebben interesse in de beveiligingsaspecten van deze chips. ‘Maar om die stap te kunnen maken en de verkregen patenten te verzilveren, heb ik investeerders nodig’, zo zegt ze.

Durfinvesteerders
In de slotronde had Van Kollum alleen nog concurrentie van de Utrechtse Felice Neumann-Veenendaal, maar de ondernemerszin en de wil om vooral 'Breaking-The-Rules' te willen zijn, gaf de doorslag om de prestigieuze prijs aan Van Kollum toe te kennen. Van Kollum ontving -  naast een staande ovatie van de tjokvolle zaal - een prachtig kunstbeeldje, speciaal voor de verkiezing ontworpen door kunstenaar Barry Bodner, een cheque van 1.000 euro én de mogelijkheid om met behulp van durfinvesteerders haar innovatieve droom tot werkelijkheid te maken. Dat kan een investering van misschien wel 100.000 euro opleveren. Durfinvesteerders gaan nu met haar om de tafel zitten.

Wiskundige
Karlijn van Kollum studeerde in 1996 af als wiskundige aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Karlijn is alleenstaande moeder van twee jongens, van 11 en 9 jaar. ‘Eigenlijk wilde ik helemaal niet meedoen aan de verkiezing. Het zegt me eigenlijk niks’, zo stelde ze. ‘Ik was hier vooral om in contact te komen met durfinvesteerders. Maar ik begrijp wel dat ik nu ineens een mening moet hebben over zzp’ers in Nederland.”

De verkiezing is een initiatief van ZZP Netwerk Nederland.

Naschrift: ZZP Netwerk Nederland laat weten dit persbericht bewust op 1 april 2016 te hebben verspreid, 'als protest tegen de bemoeienissen van de vakbonden met ZZP'ers én tegen het feit dat de (échte?) verkiezing ZZP'er van het Jaar (FOTY-Award), die morgen, op 2 april 2016 in Amsterdam wordt georganiseerd, vakbond FNV Zelfstandigen als grootste businesspartner heeft'. De FOTY-winnaar krijgt een gratis jaarlidmaatschap van FNV Zelfstandigen. 'Daarmee wordt door de organisatoren een enorm slecht signaal afgegeven en wordt de beeldvorming van ondernemerschap onder ZZP'ers zeer negatief beïnvloed. Vakbonden dienen op te komen voor werknemers (dat doen ze uitstekend) maar gezien hun standpunten kunnen, mogen en moeten ze niet opkomen voor de belangen van ZZP'ers. ZZP'ers zijn namelijk zelfstandig. De vakbonden weigeren te erkennen dat ZZP’ers zelfstandig zijn. Ondernemers hebben geen enkele affiniteit met de belangenbehartiging vanuit de vakbonden.'

Redactie B2B

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken