Evenementenindustrie kleurt rood
- B2b
- 6 aug 2020 @ 12:01
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Evenement
- 6 aug 2020 @ 12:01
- Sjaak Hoogkamer
De landelijke evenementenindustrie kleurt Nederland rood in de nacht van 25 op 26 augustus 2020. De evenementenindustrie staat op de rode lijst van alle acuut bedreigde industrieën van Nederland.
Met de campagne Night of Live lichten eventprofessionals zoals evenementenlocaties, event-organisatoren, festivalorganisatoren, cateraars, licht- en geluidsbedrijven, interieur- en decoratie-experts en entertainment-bedrijven hun bedrijfsgebouwen rood uit om elkaar een hart onder de riem te steken. Daarnaast is het een duidelijk signaal richting de politiek en de rest van Nederland hoe omvangrijk en dramatisch de situatie van de evenementenindustrie als gevolg van COVID-19 daadwerkelijk is. Al deze bedrijven staat namelijk een golf van faillissementen en ontslagen te wachten.
Vrijwel alle bedrijven in alle sectoren van de Nederlandse evenementenindustrie zijn door de COVID-19-crisis hun volledige orderportefeuille kwijtgeraakt
Sinds medio maart maakt de branche geen omzet meer. Ook de toekomst ziet er slecht uit. ‘Evenementen vormen de voedingsbodem van alle ontmoetingen die plaatsvinden in Nederland. De kleur rood staat voor de liefde voor en verbroedering van de eventbranche, voor de rode lijst van bedreigde industrieën en voor rood alarm voor een miljardenmarkt en tienduizenden banen die verloren dreigen te gaan,’ zegt Stijn Oude Vrielink, initiatiefnemer en eigenaar van Venue Marketing. ‘We willen met Night of Live de overheid alarmeren, maar willen ook de bewoners van Nederland die misschien niet zo bekend zijn met deze branche laten zien waarom we zo belangrijk zijn voor Nederland en onze economie. Deze campagne is niet bedoeld als protest, maar juist als supportive symbool dat staat voor de eventbranche waar wij zo ontzettend veel van houden: een branche die staat voor het elkaar écht ontmoeten en het belang daarvan voor zowel het welzijn van de mens als voor onze economie.’
Event-industrie katalysator binnen Nederlandse economie
De evenementenindustrie was de eerste die in de crisis terechtkwam en de ondernemers binnen deze branche zullen de laatsten zijn die hier op een dag weer uitkomen. De branche, die grotendeels bestaat uit culturele en creatieve bedrijven, is miljarden waard en er zijn tienduizenden professionals werkzaam in deze sector. De culturele sector als geheel vreest zelfs dat de culturele diversiteit van ons land ernstig lijdt onder de huidige maatregelen en ziet de toekomst allesbehalve zonnig in. Concerten, festivals, bedrijfsevenementen en beurzen trekken jaarlijks tientallen miljoenen bezoekers naar Nederland en is een van de katalysatoren van de Nederlandse economie.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zzp’er toegesproken door toekomstige zelf in AI-campagne Knab
- De marketingtransfers van week 45, 2024
- Nieuwe belangenvereniging freelancers in de mediasector...
- onderzoek Invoering Ja sticker: minder folders koopgedrag...
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht voor awareness-campagnes in...
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een gerust gevoel het contact...
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024