Louise Doorn en Martine de Vries nieuwe PIM-bestuursleden
- B2b
- 2 mrt 2021 @ 09:41
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Communicatie
- 2 mrt 2021 @ 09:41
- Lucas Boon
Platform Innovatie in Marketing (PIM) verwelkomt twee nieuwe bestuursleden, te weten Louise Doorn (HelloMaas, op de foto rechts) en Martine de Vries (KPMG).
Louise Doorn, oprichter van marketingbureau HelloMaas, heeft twintig jaar strategische internationale marketingervaring en Martine de Vries, manager markets bij KPMG, is bij uitstek een verbinder die de commercie vanuit verschillende invalshoeken kent, aldus PIM. De nieuwe bestuursleden gaan bij PIM bijdragen aan 'het vergroten van de impact' van de marketeer.
Eind vorig jaar presenteerde PIM zijn nieuwe strategie: samen de rol van marketing innoveren om betekenisvolle impact te maken. Deze strategie wordt op vier fronten vormgegeven: kennis, bewijskracht, podium en netwerk. Om zijn ambitie waar te maken, heeft PIM besloten het bestuur uit te breiden. Mariëlle van der Zouwen neemt na vier jaar afscheid, Louise Doorn en Martine de Vries treden aan.
Yvonne Nassar, voorzitter van PIM, zegt: 'Er is veel enthousiasme over de nieuwe ambitie van PIM, en de wil om hieraan bij te dragen is groot. Dat merkten we ook aan alle reacties op de bestuursvacature. Met Martine en Louise voegen we twee gedreven community-bouwers toe aan ons bestuur.'
Louise Doorn zegt: 'Ik heb een groot netwerk en wil graag onderdeel zijn van een brede marketingcommunity, die ik bij PIM hoop te vinden. Dat is een actieve community met een vernieuwende strategische visie. Ik vind het vooral belangrijk om aandacht te besteden aan de rol van de CMO. Ik heb het vak in de afgelopen jaren zien veranderen, met name door de mogelijkheden van digitalisering en data. Als CMO moet je mee in doe ontwikkelingen.'
Martine de Vries: 'De synergie tussen verschillende specialismen is belangrijker dan de verschillen; we doen het samen voor de klant. Als marketeers kunnen we daarin een verbindende rol spelen. We zijn bij uitstek in staat om te doorgronden wat er bij consumenten en in de maatschappij speelt. Ik vind het belangrijk dat de marketeer de ruimte krijgt om het vak in de volle breedte uit te oefenen. Dat spreekt mij ook aan in de nieuwe strategie van PIM.'
Het voltallige PIM-bestuur bestaat nu uit:
• Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester)
• Ab Chakai, manager innovatie en strategische partnerships bij Movir
• Aljan de Boer, head of inspiration bij Trendsactive
• Martine de Vries, senior manager Markets, Energy & Natural Resources bij KPMG Nederland
• Louise Doorn, CEO/founder HelloMaas
• Stefan Harzevoort, strateeg & spreker
• Wankie Chan, marketing director EMEA medium business bij Dell Technologies
• Yvonne Nassar, head of marketing & communication bij Van Gogh Museum (voorzitter)
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dave van den Berg van VI: ‘Met een... 11-11-2024
- De marketingtransfers van week 45,... 08-11-2024
- GLS breidt netwerk Parcel Points uit... 07-11-2024
- onderzoek Invoering Ja sticker:... 06-11-2024
- [onderzoek] DDMA: “Meer aandacht... 05-11-2024
- De marketingtransfers van week 44,... 01-11-2024